Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Låter som att du är nöjd ändå!
Lite kraftigare motor ja, bara det är ju värt uppgraderingen. :D
Dyrare att köra/äga etc?
Användarvisningsbild
av rikrd
Jo, jag är riktigt nöjd! Man får tänka till lite nu i början hur man kör! :)

Eftersom det är en AFV så är den ju betydligt billigare i skatt.. Försäkring typ en hundring dyrare än v50in, å vad gäller drivmedelskostnad tror ja också ja kommer undan billigare än tidigare, beroende hur tung högerfoten är :)
Nackdelen är givetvis att 1/3(?) av utrymmet är upptaget av gastanken. :/
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är ju skönt! Jag tycker verkligen om att årsskatten på min 1.8F är precis under tusenlappen. Jag kikar lite på V60 T4F (just för att kunna köra på etanolen så frugan blir nöjd) men de är sällsynta i begagnatträsket men desto fler T3 finns men jag vet inte hur skatten är där.

Åhfasen, av tankutrymmet menar du då antar jag?
Om bilen är snål även med soppan så överlever du nog! ;)
Användarvisningsbild
av rikrd
Ah ja förstår! :) Att leta begagnad bil är ingen lek alltså :)

Missade ett ord där såg ja nu, och ordet ska vara: bagageutrymmet! Gastanken tar upp kanske 1/3 av det utrymmet.
Användarvisningsbild
av grillchips
Verkligen inte, men lite kul ändå! Snart kan jag Blockets alla V60-annonser utantill. :D
Oj, bagaget alltså?! Hur tänkte dom där?
Användarvisningsbild
av rikrd
Haha ja. Och du kollar varannan kvart om det kommit ut nån ny också va? :)

Ja precis, bagaget, jag vet ej. Fanns väl ingen annan stans att placera tanken? Utrymmet är ändå nog, men det är iaf det jag kan säga som är negativt med bilen! :/

Ska till en kompis garage imorgon-bitti å se till att få utblåsen lite mer synliga. Lovar att förse er med bilder(om resultatet bli bra ) ;)
Användarvisningsbild
av rikrd
Jahapp, i morse va jag som sagt iväg och monterade ändrör :) Fick tips av en tråd här i forumet att inhandla rören ifrån Jula! Tycker att det blev helt ok.

Givetvis är det ju snyggare när man har utblåsen integrerade i stötfångaren, men nu fick det bli såhär! ;) Valde att inte ha dom helt raka heller, för att få ett lite mer speciellt uttryck! Vad tycks?

Bild
Användarvisningsbild
av rikrd
Va och hämtade bilen imorse efter att den fått stå över natten hos firman som monterade solfilmen. Blev riktigt nöjd när jag såg bilen! Valde den mörkaste utav filmer, det va jag lite osäker på initialt, men tyckte att jag gjorde ett bra val med facit i hand. :)

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Snyggt! På en vit bil så funkar nästan hur mörkt som helst.
Användarvisningsbild
av rikrd
Tackar grillchips! Jo jag frågade om råd igår på firman och killen svarade nästan exakt så. Eller han sa "har du vit bil, går vilket som..." ;)
Eftersom han inte avrådde, valde jag den film som har mörkast :)
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]