Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har dålig räckvidd på min nyckel när låser eller låser upp,2 m i bästa fall.
Jag har bytt batteri för jag trodde det skulle hjälpa.
Ibland kan det vara kanske vara 40m men det är sällan och det är när bilen står på samma ställe.
Känns nästan som det vore glapp i nån antenn i bilen för alla nycklar är lika (3st).
Användarvisningsbild
av joel80
Händer det alltid på samma ställe? Kan det vara något externt som stör? Det är väldigt fullt i frekvensbanden på vissa ställen! Inte ovanligt att bilnycklar slås ut eller inte fungerar på håll.
Användarvisningsbild
av paso
Kolla om det inte är mobilen som stör, detta påverkar för mig om jag har nyckel(keyless) och mobil(iphone) i samma ficka.
Användarvisningsbild
av LeifA
Jag ska kolla om det har betydelse var jag står.
Det är inte så ofta det är bra räckvidd.
Användarvisningsbild
av Variosboy
paso skrev:Kolla om det inte är mobilen som stör, detta påverkar för mig om jag har nyckel(keyless) och mobil(iphone) i samma ficka.
Krävs å andra sidan rätt långa armar om man ska lyckas låsa upp bilen på två meters håll med keyless. :mrgreen:
av ForestC
Hade samma problem med vår V60. Ytterst sällan räckte den mer än 2-3 meter, men ibland upp till 20 meter.
Mottagaren byttes - nu når den iaf 50 meter utan problem :D

Edit: ...iaf vid fri sikt
Användarvisningsbild
av LeifA
ForestC skrev:Hade samma problem med vår V60. Ytterst sällan räckte den mer än 2-3 meter, men ibland upp till 20 meter.
Mottagaren byttes - nu når den iaf 50 meter utan problem :D

Edit: ...iaf vid fri sikt
Precis så är min,ibland går den inte på 2m och ibland på 20m.
Vet du vad den hette i nr,pris?
av ForestC
Inget pris för min del, det gick på garanti.
På AO-specifikationen står "Mottagare; 30659714" men det kan ju vara olika mottagare i V60 och V70.

Jag var lite orolig för att min servicetekniker inte skulle uppleva problemet eftersom det som sagt ibland, men väldigt sällan, räckte längre. Han var först inne på batteribyte men som tur var så lyckades han inte låsa upp bilen när han skulle hämta den på parkeringen för att göra servicen, så jag kunde andas ut :)
Användarvisningsbild
av joel80
När köpte du bilen LeifA?
Användarvisningsbild
av LeifA
joel80 skrev:När köpte du bilen LeifA?
Jag köpte bilen privat för en månad sen.
Den verkar sitta mitt i taket.Ska ta ner den nästa vecka för att se vad det är för nr på den, sen köper jag en på skroten.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]