Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
En V 50 D2 Momentum Classic My -12, som de hängt på det mesta. Ja jag vet, jag har svikit mina ideal och lämnat Etanolen. Inte för något annat skäl än att det var ett strålande tillfälle. Eftersom jag tycker att Volvo gjorde fel när de lade ner tillverkningen av V 50 utan att ersätta den med något ville jag bita mig kvar i V 50 så länge det går. Det var därför jag köpte sista årsmodellen.
Härligt! Hoppas du blir lika nöjd med denna. :) Läcker färg dessutom!
Köpte en XC60 2,4D MY2010 som är är riktigt fräsch och som jag hittills är mycket nöjd med. Tänkte skrämma upp den till en D5 inom kort genom optimering.

Lämnar min gamla V70 D3 med en liten tår i ögat. Det var en riktig stabil kärra som man kunde lita på. :cry:

Blir nog bra det här också. :D
Köpt drag + avgassystem till 940n. 850n har jag inte hunnit pilla med på hela veckan och helgen är redan fullbokad.
Blev klar med sprayningen nu, tog det i lugn och ro så det blev 5 lager utspritt över dagen :)

Före:

Bild

Och efter: (Färgen har inte riktigt lagt sig på den högra listen samt att ljuset är lite ojämnt)

Bild

Då till den stora frågan, jag vill ju även färga listerna som är silvriga/kromfärgade på GL men frågan är om man borde färga det silvriga runt om grillen svart också? (Eller kanske köpa en turbogrill bara haha) Vad tror ni blir snyggast?
Skickade iväg min V40 på omlackering i fredags =) nu ska jag slippa all tråkig rost!!
Användarvisningsbild
av ursixx
Sätt i som där tunplåtgrej som gör att bromsarna inte skriker längre ( tank om dom hade sån att man kunde sätta på sina partner :lol: ) . och läste lite intressant grejor på jagrulla.se :wink:
av olofp
Det blev en fin hösttur med 740:in idag. Gjorde några hårda inbromsningar också för motionera bromsarna lite.

I fredags bokade jag tid för kamremsbyte och rengöring av vevhusventilationen.
Användarvisningsbild
av Nexus
Matchmiss skrev:

Då till den stora frågan, jag vill ju även färga listerna som är silvriga/kromfärgade på GL men frågan är om man borde färga det silvriga runt om grillen svart också? (Eller kanske köpa en turbogrill bara haha) Vad tror ni blir snyggast?
Jag hade valt lackat liserna under lysena i bilen färg + gå ut över blinkersen oxå.
Sen behöver du inhandla en kåpa till bogseröglan innan du lägger énergi på annat trams :roll:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 1912
S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant