Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av olofp
SA4AQS skrev:Det skulle vara kul och prova göra rent i en ultraljudstvätt och se om det blir bättre.
Ja! Jag spar den gamla som jag bytt ut. Kanske råkar på nån som har såna grejer hemma i garaget...

Det är svårt att säga ännu om varmstarterna har blivit bättre sen jag bytte ventilen. Jag får pröva mer imorgon.

Dieselsmurfe: Kollade nyss in din 740! Den ser ju lika fin ut!
edit: jag såg nu att den blivit krockskadad och att du fått byta framskärm bland annat, det var tråkigt :/

Förresten, jag har sett att lacken börjat bubbla lite längst ner på ena skärmkanten, alltså mellan skärmen och tröskeln på bilen. Om jag ska kunna göra något åt det måste skärmkanten loss. När man ska sätta tillbaks skärmkanten, är det bara att skruva dit den eller måste man ha nån packning eller tätningsmedel någonstans?

Vi verkar förresten ha samma bilsmak. Jag har också en e220! Den är rätt risig men man glider runt bra i den :)
av olofp
Jag har inga bilder att bjuda på men bilen har fått ny kamrem, spännrulle, nya drivremmar och vevhusventilationen rengjord (ny flamfälla monterades också) :)

Det känns skönt att ha fått det fixat!
Användarvisningsbild
av Kompe
Går bilen bättre då? :-DD Mer lättstartad har jag upplevt att B230 motorerna är efter ett kamremsbyte :twisted: 8)
av olofp
Inte vad jag märkt! Men det lätt dunkande missljudet som bilen hade på tomgång och varm motor har försvunnit. Kan det haft med vevhusventilationen att göra? Det var tydligt rätt grisigt där, flamfällan var väldigt spröd och smulig också. Frågan är om den nånsin blivit bytt...
av volvo740gle1985
najs. blir d armstödsbyte nu elle? ;)
av olofp
Haha ja kanske det! Köper nog ett sånt om jag har mycket pengar över i slutet av månaden! :D
av olofp
Den här veckan har det inte hänt så mycket förutom att jag tvättat bilen och sen justerade jag ena torkararmen som hade sitt viloläge lite för långt ner.
Tog en hösttur igår i finvädret också och knäppte två kort (korten tog jag innan jag justerade armen).

Bild

Bild

Jag vill köpa en mobil med bättre kamera! Är det nyare Sony som gäller då?
Användarvisningsbild
av päpplet
Ser riktigt trevligt ut :) Det är nog en riktigt kamera du ska satsa på om du vill kunna ta bilder. Det finns nog ingen mobilkamera som är bra
av Eirike93
päpplet skrev:Ser riktigt trevligt ut :) Det är nog en riktigt kamera du ska satsa på om du vill kunna ta bilder. Det finns nog ingen mobilkamera som är bra
Nya telefoner har ju riktigt bra kameror faktiskt
13mp och bra mjukvara tar bra bilder! :)

Självklart är en riktig kamera att föredra dock...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]