NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mungigan
Är detta vanligt? Dyrt att åtgärda har jag förstått. Över 8 lakan per sida bara i material.

Sneglar på att handla en C70 men den har små sprickor i bägge glasen fram
Användarvisningsbild
av grillchips
Vad jag förstått det som på forumet här så verkar det ganska vanligt på just C70 och som du säger, en dyr historia. Var tillochmed någon som sålde sin bil efter att ha fått byta glaset/lyktorna och sedan efter kort tid fått sprickor igen. Det kanske kan vara förbättringar på nyare modeller, vad siktar du på för årsmodell?
Användarvisningsbild
av mobe
Det är väl i så fall bara byta glaset för en 500kr styck.
Användarvisningsbild
av RödC30
Är det inte så att en del billiga lampor (Xenon såväl som Halogen) saknar UV-skydd?
UV-ljus bryter ner plasten. Köper man en riktig lampa från Osram eller Philips, då får
man en med kraftigt uvfilter lagt på glaset. Vilket inte alltid är fallet med billiga.. Om du dessutom
väljer en med högre effekt så får du ännu mer.
Användarvisningsbild
av opA
mobe skrev:Det är väl i så fall bara byta glaset för en 500kr styck.
Går ej att köpa löst glas.

Mitt ena glas har spruckit och har varit inne på Volvo men enligt deras dator är de bara att köpa ny strålkastare för ~9000kr om man har xenon och om de nu va drygt 6000 om man har halogen.. "woho".
Korkat av Volvo att inte göra så man kan byta bara glaset när man ändå relativt enkelt kan få bort glaset.
Användarvisningsbild
av grillchips
Inga små summor! Då är det ju tamejfan nästan bud på att istället åka till en skrot, leta upp ett helt exemplar och swappa glaset hemma.

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]

Har du kollat felkoder? Min D4 VEA -15 har gjort s[…]