Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Det djävligaste är att man inte ger de drabbade en möjlighet att skydda sig genom att åtminstone erbjuder en kåpa som eliminerar risken för totalhaveri. Det lär ju inte vara SÅ svårt att fixa fram en kåpa som skyddar. DJÄVLAR!
Användarvisningsbild
av Anders E
Inte ett svar av Teknikens Värld så dom var nog inte intresserade.
av oldtimersmc
Anders E skrev:Inte ett svar av Teknikens Värld så dom var nog inte intresserade.

Rätt korkat av Volvo om det blir en epidemi så kan man ju få samma dåliga rykte som Opel o Ford hade på 60-90Talet, dvs Opel rostar o Ford kan inte bygga en motor som inte skär efter 10k
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Tänkte byta bil till en V70 II årsmodell 2008-2011 nåt sånt.
Men när man läser den här tråden blir man ju fundersam.
Ingen vettig människa köper väl en sån bil om ett remhaveri kan få så katastrofala följder och bli så dyrt, kanske byte av hela motorn.
En begagnad sån här V70 som kommit upp i milen en del och ingen maskinskada gäller blir väl rätt kall på beg marknaden då den blir en tickande ekonomisk bomb då risken för remhaveri osv borde öka med åldern/miltal.

Vilka V70 II årgångar och motorer har detta problem med att remhaveri kan ge totalhaveri på motorn?
Verkar ingen idé för min del att köpa en årsmodell med de motorer som har detta problem om man nu skall ha en V70 II.

/Bo
av oldtimersmc
StefanN skrev:Köp en 6-cylindrig så är du säker.
Finns många sätt att haverera ekonomin :D
av Lövet
Skillnaden i bränsleekonomi är några hundralappar per månad vid normal körsträcka. Ställ detta mot risken.
av oldtimersmc
andreas_lofgren skrev:Skillnaden i bränsleekonomi är några hundralappar per månad vid normal körsträcka. Ställ detta mot risken.
Ja den förstnämnda utgiften är ju garanterad m a o 100% säker. Sannorlikheten för det andra lär vara låg.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
& vad har man annars försäkring till? Om garantin inte skulle gå in, vilket Volvo är ganska generösa med.
av marcusgustavsson21
Min V70 d5 -08 16500 mil rasade för en månad sen, råkade ut för klassikern men skuren ac-pump och kamremshaveri som följd. Har tjafsat med volvo fram och tillbaka men inte en spänn i goodwill, hotade med tidningar osv men inget bet. Bilen är 5 mån för gammal för att innefattas av goodwillen, enligt mig ska det inte spela någon roll när det är ett uppenbart frabriksfel! Kommer numera prata skit om volvo och deras obefintliga goodwill till alla jag stöter på samt att jag kommer varna alla som har en tanke på att köpa v70 diesel, tickande bomber är vad det är! Rev isär motorn, toppen var skrot men bottendelen klarade sig. Så nu väntar jag på en ny topp (17k) plus ny pump, packningar etc så landar väl på 25-30k och då är det helt utan arbetskostnad eftersom jag gör det själv. Nej aldrig nånsin mera volvo kan jag säga!!!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Ja, var glad för att ha en fungerande AC i so[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Mitt vänstra framdäck har en negativ cam[…]

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]