Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Varken längd eller bredd är dåligt på V60, det som ställer till det är lutningen på bakrutan. Kör man barnvagn som jag måste man verkligen pressa in den längst mot baksätet.
Användarvisningsbild
av poseidon
I morgon skall jag låna hem en XC60. Kan slänga in dubbelvagnen å jämföra mot vår V70II å ta en bild. Någon V60 har jag dock inte tillgång till.
av RCE
Jag har gått från en V70 MY10 till en XC60 MY14 och upplever inte bagageutrymmet som för litet för en liggvagn. För normal användning ser jag inga större begränsningar. Skulle möjligen kunna vara kombinationen liggvagn och sittvagn samtidigt om det nu är aktuellt. Samtidigt får jag nog säga att mindre bagage än XC60 skulle jag aldrig köpa av praktiska skäl.
Användarvisningsbild
av Vojje
intressant fråga. En mäklare beräknar vitvarors livslängd till ca 10 år. Tvättmaskin något kortare.
En tvättmaskin går dock in i en XC 60 utan större problem.
Det räcker m.a.o. att köpa en V70 vartannan gång för de flesta.
I en V60 får man nog nöja sig med s.k. småel.
av rojo8515
Visst är det skönt med rymligt bagageutrymme. Kom ihåg när barnen var små och jag packat min 945:a full inför tre veckors sommarsemester. Då kommer plötsligt frugan på att vi måste ta med en barnsäng också!

Nu hade vi en resesäng som gick att fälla ihop, jag kunde precis skjuta in den ovanpå all packning och hade någon cm över. Fast det går ju inte på nya bilar med sluttande bakruta så försvinner en hel del utrymme faktiskt.

XC 60 har också en rätt "tjock" baklucka så det går inte att få in allt för stora saker. Men XC60 är rymlig och lättlastad, finns också en del utrymme under golvet.
av Primus
Det verkar ju ganska klart att XC60 inte bara är större på pappret.. :???:
Användarvisningsbild
av poseidon
Nu blev det ingen bild men denna vagn går utan tvekan in på längden i vår V70II i XC60n va det på gränsen.

Bild

Denna vagn går preciiis in på bredden i bagaget i xc60n. I v70II så kan man knöla in barncykel å väska på sidan om .

Bild

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]