Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av matzen10
hellrider; taskigt bara att ni förlorar lackgarantin efter lackbehandlingar då!
finns att läsa i instruktionsböckerna!!
Ditec är ju en vedertagen lackbehandlingsmetod. Ditec själva ger 6 års garanti på lackskyddet om man lämnar in den ny.
F.ö. så accepterar Volvia Ditec om man behöver lacka om efter skada 8)

Hohohohohoho på dej själv, hellrider!

M V H
---< Matz
av Hellrider
matzen10 skrev:
hellrider; taskigt bara att ni förlorar lackgarantin efter lackbehandlingar då!
finns att läsa i instruktionsböckerna!!
Ditec är ju en vedertagen lackbehandlingsmetod. Ditec själva ger 6 års garanti på lackskyddet om man lämnar in den ny.

M V H
---< Matz
ja varför skulle inte volvia stå för det?märk att det är skillnad på pvg och lackgaranti hohohoho på dig med!
av Hellrider
matzen10 skrev:
Hellrider skrev:
matzen10 skrev: Ditec är ju en vedertagen lackbehandlingsmetod. Ditec själva ger 6 års garanti på lackskyddet om man lämnar in den ny.

M V H
---<Matz> Matz
jaha?du hade redan skrivit detta en gång!
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
I den engelska texten ovan, ser jag inte direkt att Volvo slår av sin lackgaranti om man har lackförseglat bilen.

Sen är det ju en jäkla skillnad på de olika fabrikaten m.m.

Klart som fasiken att Volvo inte rekommenderar att man gör detta!
För det finns fortfarande människor i vårt avlånga land som lämnar in sin bil för rekond på Volvo verkstad varje år.
av Hellrider
VolvoBengan skrev:I den engelska texten ovan, ser jag inte direkt att Volvo slår av sin lackgaranti om man har lackförseglat bilen.

Sen är det ju en jäkla skillnad på de olika fabrikaten m.m.

Klart som fasiken att Volvo inte rekommenderar att man gör detta!
För det finns fortfarande människor i vårt avlånga land som lämnar in sin bil för rekond på Volvo verkstad varje år.
märk att det är skillnad på volvo "tillverkare" och verkstad,volvo tjänar inga större pengar på att blabla gör en rekond
Damage caused by application of paint protection coatings may not be covered under your vehicle's paint warranty.
vad står det då?inte helt hundra att det inte går på garanti men det står ju dock!
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Det står MAY NOT BE COVERED = Kanske inte.

Hade det däremot stått WILL NOT BE COVERED = Så hade det varit kört.

Och Volvo tjänar fetbra pengar på en rekond, eller verkstaden då.
Min svärfar va tyvärr dum nog att lämna in sin S80 till Volvo verkstaden, och fick betala 4.690:- inkl.moms för en helrekond, UTAN klädseltvätt.
Det är ett riktigt överpris... säga vad ni vill här inne!
av Hellrider
VolvoBengan skrev:Det står MAY NOT BE COVERED = Kanske inte.

Hade det däremot stått WILL NOT BE COVERED = Så hade det varit kört.

Och Volvo tjänar fetbra pengar på en rekond, eller verkstaden då.
Min svärfar va tyvärr dum nog att lämna in sin S80 till Volvo verkstaden, och fick betala 4.690:- inkl.moms för en helrekond, UTAN klädseltvätt.
Det är ett riktigt överpris... säga vad ni vill här inne!
men fattar du inte?jag skrev ju också det att det kanske inte behövde vara så att det inte blev garanti.ja givetvis vill väl v-staden också tjäna pengar,men du kan ju inte blanda in volvo i det.om nu ditec hade varit så bra så hade ju givetvis fabrikerna runt om i världen hällt på dom medlena också direkt från banan.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Hellrider: Varför blir du så irriterad?
Det är väl ingen som sagt emot dig alls?

Känns inge kul när du har en attityd som får många på detta forum att backa ibland...

Jag tycker du blir lätt irriterad och är kritisk till mycket på många av de svar du ger.

Och Ditec ÄR bra, ett av de bästa förseglingarna i världen.

Varför inte Volvo nu "häller" på Ditec på sina bilar har väl kanske en viss förklaring.
Det läggs på i flera steg, olika skikt så att säga, tar ca 2 dagar att få en bil klar.
Att göra en äkta lackförsegling är att göra ett hantverk, det är inte så enkelt som att vaxa en bil på 4 timmar.
Går inte att få en robot i en hall att göra det, utan ska göras med maskin för hand.

Sen ska alla bilar som har en lackförsegling in på återbehandling med allt från 1 år till 6 år, och skulle Volvo "hälla" på Ditec.en skulle ju alla kunder vara tvungna till en återbehandling inom en tid, vilket kostar merpengar för bilägaren.

Om Volvo nu skulle göra denna behandling på de nya bilarna som spottas ut från "bandet", skulle det nog behövas ett par hundra killar som applicerar på Ditec.en.

Så jag tror inte att det skulle löna sig för Volvo att nu "hälla" på Ditec.en på bilarna som kommer ut från fabriken
av Hellrider
VolvoBengan skrev:Hellrider: Varför blir du så irriterad?
Det är väl ingen som sagt emot dig alls?

Känns inge kul när du har en attityd som får många på detta forum att backa ibland...

Jag tycker du blir lätt irriterad och är kritisk till mycket på många av de svar du ger.

Och Ditec ÄR bra, ett av de bästa förseglingarna i världen.

Varför inte Volvo nu "häller" på Ditec på sina bilar har väl kanske en viss förklaring.
Det läggs på i flera steg, olika skikt så att säga, tar ca 2 dagar att få en bil klar.
Att göra en äkta lackförsegling är att göra ett hantverk, det är inte så enkelt som att vaxa en bil på 4 timmar.
Går inte att få en robot i en hall att göra det, utan ska göras med maskin för hand.

Sen ska alla bilar som har en lackförsegling in på återbehandling med allt från 1 år till 6 år, och skulle Volvo "hälla" på Ditec.en skulle ju alla kunder vara tvungna till en återbehandling inom en tid, vilket kostar merpengar för bilägaren.

Om Volvo nu skulle göra denna behandling på de nya bilarna som spottas ut från "bandet", skulle det nog behövas ett par hundra killar som applicerar på Ditec.en.

Så jag tror inte att det skulle löna sig för Volvo att nu "hälla" på Ditec.en på bilarna som kommer ut från fabriken
Jag är absolut inte irriterad!du kanske har rätt ang varför dom inte lägger på behandling på fabriken,men jag tycker ändå det vore bra marknadsföring om det nu är så bra medle att använda på bilarna,då ju nu folk upenbarligen tycker att det gör skillnad?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där ett[…]

Tänkte bara dubbelkolla om generator remmen h[…]

Vilket märke var speedparts fläkt nu n&a[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &A[…]