Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja, det är högst personligt kan man konstatera.

Mina fasta krav som jag skrev i första inlägget kvarstår dock, och det prutar vi inte på. Alfan går alltså bort på grund av att den är för gammal.
fredrikwt skrev:mkt roliga förslag - men man kanske ska definiera vad som är en sportbil, fiesta st, golf gti m.fl. må vara rolig, men sportbil? nja....
Sportighet på bana är en något som tydligen Fiesta ST är ett exempel på, men sportighet kan ju lika gärna vara en slank kaross med degiga posöregenskaper i andras ögon. Personligen lutar jag åt det senare :-) då jag aldrig kör bana men ofta degar bakom ratten.
Fick det förslaget på förra sidan i tråden. Hade plånboken varit lite tjockare hade det lätt varit ett intressant objekt! :D

Jago:
BMW och Porsche har inte jag valt bort, det har dom gjort själva genom att vara fula! ! :wink:
Skillnaden mellan GT-bil eller sport-bil är ibland hårfin men denna har ju i alla fall både GT och R i beteckningen så den kvalar lätt in som sportbil. I trådskaparens eget förslag, Nissan GT86 är det däremot bara Grand turismo i modellbeteckningen. Därmed har ju trådskaparen själv satt vilka kriterier som borde räcka för att bilen skall komma ifråga. I övrigt tror jag inte jag sett en enda sportbil i tråden men jag har inte lusläst varje inlägg heller.

Exempel på bra GT-bilar
Aston Martin DB5 Aston Martin DB9 BMW 6-serie BMW 8-serie Ferrari 365 GT 2+2 Ferrari 612 Scaglietti Jaguar XK Jensen Interceptor
Lancia Aurelia Maserati Ghibli Maserati GranTurismo Mercedes-Benz CL-klass Porsche 928

EX på sportbilar
Aston Martin DBR9 BMW Z4 GT3 Chevrolet Corvette Z06 GT3 Ferrari 430 Scuderia Ford GT GT3 Lamborghini Gallardo GT3
Nissan T-R GT1 Porsche 911 GT3

Skillnaden på sportbil och GT-bil kan ibland bara vara utrustningen. En sportbil är utrustad för prestanda medan en GT-bil har lite mer comfort i åtanke när man specar.

I detta ämne finns säkert tusen olika åsikter och mina är inte någon lag. Jag tycker det har varit många bra förslag på lite sportigare bilar i tråden. Att sedan få ihop alla personers åsikter i en regel är svårt.
Användarvisningsbild
av Jago
Hehe Toyobarun vinner inga sköhetspriser heller :wink: Jag har ju en bil till som vårdas ömt. Inte direkt vacker..men fulsnygg och fruktansvärt rolig att köra: Maserati Ghibli II -95. Nästan 2,0l,v6 Twinturbo och 306hk. Lite småkrångel som alla Italienska bilar trots att den rullar väldigt lite. Men de få gångerna allt fungerar..fantastisk bil.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?