Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Efter en tur till IKEA så kom problemen..
Har problem att fälla upp ryggstödet bak, det är dubbelsätet som mittenbältet låser och vill inte släppa.

Vad kan detta bero på? Någon bältesstopp? Hur åtgärdas problemet lättast?

Ber om ursäkt ifall frågan redan varit uppe, men lyckas tyvärr inte hitta något om ämnet.

Tack på förhand.
//Nordin
Har själv råkat ut för att den lilla "knapp" som sitter på bältet och hindrar bältet åka in för långt i ryggstödet fattas (titta på de andra bältena så ser du). Bältet har nog åkt in för långt och då är det stopp.
Fick lossa bältet där det sitter fast under sätet sen gick det fälla upp ryggstödet igen. Sen dit med bältet och även sätta dit ett nytt stopp. Hoppas du förstår hur jag menar :)
Motörhead skrev:Har själv råkat ut för att den lilla "knapp" som sitter på bältet och hindrar bältet åka in för långt i ryggstödet fattas (titta på de andra bältena så ser du). Bältet har nog åkt in för långt och då är det stopp.
Fick lossa bältet där det sitter fast under sätet sen gick det fälla upp ryggstödet igen. Sen dit med bältet och även sätta dit ett nytt stopp. Hoppas du förstår hur jag menar :)
Absolut, förstår precis vad du menar och det var även det jag misstänkt.
Hade tänkt lossa under sittdynan själva infästningen mot karossen mest för att det ska bli lättare att pilla, men det ska alltså gå att få ut bältet då?.
Får bli eftermiddagens pill:).

Tack för svaret:)

köpte dom här från aeromotor[…]

Byta skärm V60 2013

Hej! Jag uppdaterade min bil med en ny skärm[…]

V50 D2 har börjat vibrera

Gissar på kass spridare. Tyvärr vanlig[…]

Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]