Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
Fråga, visserligen ligger oljebyte/service på 3000 milsintervall. Men finns inte också ett-årsintervallet som ett krav för garantier och non-stop försäkringen oavsett om bilen inte rullat 3000 mil sedan senaste service? Jag får serva frugans D5:a varje år fast hon bara kör 300-400 mil per år :) Eller har jag helt missförstått Volvos krav på serviceintervaller?
av Tim
Dels för assistansen kräver det och för att garantier skall gälla, dock kan man göra en anpassad service varannan gång som är lite mindre! :)
Användarvisningsbild
av Guru
LJN skrev:Jag får serva frugans D5:a varje år fast hon bara kör 300-400 mil per år :)
D5 och 3-400mil per år? :shock: Din fru måste älska dieselknattret eller konstant köra med tunga släp...
Användarvisningsbild
av Aresso
Vad ligger servicekostnaden för resp serviceintervall? Jag är en nybliven XC60-ägare på en MY -10 som gått 6700 mil.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är en svindyr service vid 7000mil...

Nej då, jag skojar bara, men du kanske borde kollat detta innan du köpte bilen? :- )

Det är inga speciella saker förrän vid 18000mil om det nu är en 2.4D du köpt? Alltså inga kallduschar, utan bara normalt svindyra servicear med oljebyten och något extra filter då och då, typ. Räkna med mellan 3 och 5kkr per service om du kör mer än 1500mil om året. Kör du mindre kan det kanske räcka med bara oljeservice varannan gång, då klarar du dig på ~2kkr.

/Martin
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]