Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoS80automat
Hej,
Har ett problem efter motorbyte i min s80 -99 motornr B5244S automat 170hk.
Motorn går mellan 600-1200 varv på tomgång och varvar max 2500 varv typ....
får feloder: 903F, 920A, 532D och indikerar gasspäll, ingen signal eller kommunikation typ och sista koden är emission,,,nånting
Vad är det jag missar jag har flyttat över gasspjällhuset och alla kontakter mm till elen är inkopplat har koppat 999 ggr.
av VolvoS80automat
Och motorn jag har stoppat i bilen är exakt lika och samma årsmodell, den provkörde jag även mkt grundligt innan den vart demonterad så det var absolut inga problem innan bytet till min andra bil........suck
Användarvisningsbild
av Jackson75
Kanske bara behövs adaption?
Har du kört runt med den?
av VolvoS80automat
Ja jag har provat att köra men ingen förbättring, vet ej vilket test som är gjort öt en kamrat som kom med en kinakopia och dator och fick ut felkoder på gasspjäll signal och kommunikation, drog ur kontakten till gasspjället men vart Ingen skillnad, och den går inte heller att köra för den rycker mellan 700-1200 varv så den hoppar fram typ
bor i Östersund,
av Jonas_latt
Hade din vän vida? Det är Volvos felsökning program. Det bästa man kan ha till Volvo.
Det programmet talar om vad man ska göra för att felsöka m. m.
Haft för mig att man kan kalibrera själl huset med vida.
av Jonas_latt
Hade din vän vida? Det är Volvos felsökning program. Det bästa man kan ha till Volvo.
Det programmet talar om vad man ska göra för att felsöka m. m.
Haft för mig att man kan kalibrera själl huset med vida.
av VolvoS80automat
Jag ska göra efter.....var på bilbolaget idag och surrade med en tekniker han sa att det behövs adapteras och skjuta in ny mjukvara,?
av Jonas_latt
Autocom är bra Skit. Universal felsöka.
Men jag skulle kolla tex här på forumet om någon har vida och kan hjälpa dig med en felsökning.
Vida talar om bättre hur man ska felsöka och vad du ska göra för att komma vidare.

köpte dom här från aeromotor[…]

Byta skärm V60 2013

Hej! Jag uppdaterade min bil med en ny skärm[…]

V50 D2 har börjat vibrera

Gissar på kass spridare. Tyvärr vanlig[…]

Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]