- sön 15 sep 2013, 00:36
"Tackblinken" när någon håller till höger etc. har jag alltid kört enligt metoden "inåt-utåt-inåt", vilket är hur den alltid praktiserats på västkusten. I alla fall hos alla resande säljare jag känner. Och den praktiserar jag, dock är det allt färre som ger ett "varsågod" tillbaka och förmodligen så förstår inte merparten bilisterna det där. Angående varningsblink så har jag väl någon gång använt den efter helljusblink när någon dumskalle bytt fil utan att blinka i ett sådant läge så personen nästan orsakar en olycka eftersom jag åker i den andra filen i högre hastighet och inte har en chans att släppa ut någon som faktiskt inte gör tecken. Jag tycker den är ganska tydlig, helljusblink för att få uppmärksamhet och sedan 1-2 blink med varningsblink.
En metod som används av långtradarchaufförer som jag noterat är också att på motorväg slå på varningsblinkersen när det är stillastående kö och det är faktiskt inte en heltokig signal. Om sista man i en stillastående eller krypande kö alltid gjorde så skulle påkörningsolyckorna vid köbildning minska rejält.
En metod som används av långtradarchaufförer som jag noterat är också att på motorväg slå på varningsblinkersen när det är stillastående kö och det är faktiskt inte en heltokig signal. Om sista man i en stillastående eller krypande kö alltid gjorde så skulle påkörningsolyckorna vid köbildning minska rejält.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.