Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XeptiQ
Tjenare.

Är så att jag samåker med en kollega till jobbet och har nu låtit min bil står drygt en vecka, och när jag ställde bilen så funkade radion och jag lyssnade på den alla 50 mil hit.. Men nu när det är min vecka att köra så startar den inte, testa med att starta på powerknappen men inget hände.

Vad kan detta vara ? Om det kan vara så att den har gått i pension, vad skulle detta kosta ?

Har tillgång till att läsa felkoder osv, men är detta något jag kan fixa själv?
Användarvisningsbild
av Vojje
Nja, gå på tur kanske.
Det menas att koppla bort batteriet en stund. Hjälper ibland.
av XeptiQ
Vojje skrev:Nja, gå på tur kanske.
Det menas att koppla bort batteriet en stund. Hjälper ibland.
Ah du menar så, jo men det kan man ju göra, men är detta något som skulle komma upp som felkod om det felar ? För displayen är helt svart så kan ju inte se något men reglagen funkar och kan höja fläkten/auto osv..
Segt att inte se något bara.
av Rådlös
Bilden i displayen med fläkt och temperaturinställning etc. etc. är nog bara en funktion som läser av dom värden du ställer in och visar dom där. Du gör ju ändå det manuellt så att säga. Därför fungerar det men du får ingen kvittens på det.
Fungerar parkeringshjälpen med ljudsignalerna?
Den visar ju normalt på displayen vilken sensor det är som markerar. Nu får du lita enbart till ljudsignalerna och kolla i backspeglar och framåt var det är kritiskt.
Användarvisningsbild
av polestar
En åtgärd är att ta ut nyckel ur tändlås, vänta min. 3 min, därefter ta loss säkringen till radion vet ej nummer men står i instr. Bok. Säkringsboxen sitter vid höger fot sida. Vänta någon minut sätt tillbaka. Har du senaste mjukvaran i bilen?
av V33nom
Om ingen redan skrivit det så tar jag gift på att det är ICM en som pajjat! Den har gått sönder på många 08or! 3800kr men då kan jag trösta dig med att den vart restad för 3 månader sedan för att det skulle komma en NY uppgraderad ICM som ska funka bättre
av Desmodue
Jag har fått samma problem två gånger och båda gångerna så har det löst sig med att ta bort säkringen och sedan sätta i den igen.
Jag väntade tio sekunder men det kanske är bara nonsens men det funkade.

Säkringarna sitter i bagaget på vår V70, vänster sida längst bak.
Lyst i underkant på luckan, det finns en liten fjädrande "flärp".

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.