Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
AMS verkar ju inte överförtjust över T6:an eller missar jag något?
av Ferraridriver
Jag skulle nog inte kalla det superbra betyg, jag tycker det låter djup oroande.
När jag skall byta min V70 T6 AWD vill jag inte sitt i en bil som beskrivs på detta sätt: "Men det känns mer som en hottad T5 än en T6. Av sexans lyxkänsla finns inte ett spår. Speciellt inte på de lägre varv man oftast använder. I T6 saknar jag två cylindrar, trots allt", säger han."
Användarvisningsbild
av V9097
D4 får ju riktigt riktigt bra betyg!

Att T6 inte får samma fina betyg är såklart tråkigt för en Volvoentusiast, men T6 är trots allt ändå inte ekonomiskt rimlig för mig.
Användarvisningsbild
av mgmannen
Ändå glad att jag köpte en D4 5-cyl innan nya motorerna kom, så man får chansen att äga en bil som har mer än 4 cylindrar. Snart är de ett minne blott...
av Linqid
Jonas Borglund på TV beskriver den som "riktigt, riktigt bra" och att den känns "väldigt stark" (T6 dvs). Den 8-stegade automatlådan uppges växla mjukt och snabbt. Att nya T6 är en fyra har vi ju vetat sedan länge, och med de förutsättningarna i åtanke får man ju ändå säga att slutresultatet verkar bli väldigt bra! :-)-)
Användarvisningsbild
av V9097
T6 AWD kommer ha 6an ett tag till.

Den nya T6 erbjuds bara med framhjulsdrift
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Nya motorerna är säkert bra och tillräckligt kraftfulla, och säkerligen vägen som fler biltillverkare väljer.

Men det är inte en sexa oavsett hur stark den blir.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vib verkar ju inte heller tycka den kan ersätta den gamla vad det gäller gången.

citat
Därefter körde jag S60 T6, med 306 hästkrafter och en kombination av kompressor på lågvarv och turbo som kopplas in ett stycke upp i varvregistret. Den hade speciellt ljud, ett karaktäristiskt vinande på lågvarv och sedan rejält sportig ton upp genom växlarna. Åttaväxlad automatlåda med tre körprogram passade perfekt till motorns karaktär.
av perhall
Säkert är det lite av en fråga om ålder. Är man 20 år och inte så van vid sexor och åttor utan mest åkt tvålitersdiesel så funkar det nog bra. Men för mig och er andra som är 40 eller mer kommer saknaden av 6 och 8 cylindrar (och kanske 5) bli svår. 50% av texterna om BMW 328i när den kom handlade om hur mycket testarna saknade sexan...
PH

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]

Jag håller på att försöka in[…]

Dina frågor kan du också pröva at[…]

Något liiiitet läkage på brä[…]