Moderator: Moderatorer

9000 mil på en -04 låter inte mycket!
Du får skapa en egen liten tråd och lägga upp lite bilder på den så vi får se om den är fin! :)
Köpte nya ögon åt min V70 -07. Då den vänstra strålkastaren hade en permanent felkod så var det bara till att invenstera i nya lyktor. Så 2 st nya xenon strålkastare blev monterade igår. Innan jag monterade dit dom så la jag ett lager med skyddsfilm över dessa dyrgripar ;)
Bild

Dom gamla var rätt så blästrade med ;)

Bild
Inte jag, men min sambo!
Vi fick två nycklar till bilen när vi köpte den, en till mig och en till henne. So far so good.
Det gick ett par månader och sen tappade hon bort sin nyckel varpå vi bara hade min att tillgå. Eftersom det nästan bara jag är den som använder bilen så var det ingen större fara även fast det sög, om jag skulle tappa bort min nyckel på byggena jag springer på så skulle det vara kört. Eller ja, inte kört alls, höhö.

Jag har kollat upp vad en ny nyckel kostar, både hos Volvo och att fixa en hos skroten och inget av det var en speciellt billig resa.

Men idag, så dök den upp. I en av hennes höst/vinterjackor som jag VET att båda har kollat i.
Så, känns skönt att ha sparat över 2000 spänn.
Gött! De pengarna är roligara att lägga på vad som helst utom det hur nödvändigt det än må vara. :wink:
basberoende skrev:Köpte nya ögon åt min V70 -07. Då den vänstra strålkastaren hade en permanent felkod så var det bara till att invenstera i nya lyktor. Så 2 st nya xenon strålkastare blev monterade igår. Innan jag monterade dit dom så la jag ett lager med skyddsfilm över dessa dyrgripar ;)
Bild

Bild
Plastglaset kan du alltid polera till nästan nyskick :wink:
Perra83 skrev:
basberoende skrev:Köpte nya ögon åt min V70 -07. Då den vänstra strålkastaren hade en permanent felkod så var det bara till att invenstera i nya lyktor. Så 2 st nya xenon strålkastare blev monterade igår. Innan jag monterade dit dom så la jag ett lager med skyddsfilm över dessa dyrgripar ;)
Bild

Bild
Plastglaset kan du alltid polera till nästan nyskick :wink:

Absolut. Tanken var att göra det med den ena lyktan. Svårt att polera bort permanent elfel på den andra lyktan ;) För att vara valeo original så var dom inte farligt dyra. Men allt är ju relativt ;)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 1912
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]