Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
När man kör över fartguppar eller på sämre vägar skramlar det någonstans i bakvagnen på mon xc70 -08. Har maxitrygg kvar då lär åka in och kolla men någon kanske haft liknande problem?
av jite
Låter som det är dags att sätta dit typ gummilister i bagageluckan (jag vet att många fått låskistan uppsmord men ska enligt min mek bara vara en temporär lösning).
av 9070
Lite svårt o veta hur missljudet låter i din bil, men jag har också haft missljud i min bil, typ som att inredningen gnider sig mot något då man åker på ojämna vägar, fartgupp m m. Fick tips om att sätt ett varv eltejp runt låset i bagaget (öglan där bagageluckan låser emot). Och förra veckan så strulade det lite då jag tog loss inredningen i bagageluckan och några clips gick sönder. Beställde då 8 nya clips från Volvo och bytte ut samtliga clips, och nu när jag är ute o kör så har missljudet försvunnit! Dock oklart om det var tejpen eller clipsen som var boven i dramat. Men iaf tips på vad du kan göra
av yuphin
9070 skrev:Lite svårt o veta hur missljudet låter i din bil, men jag har också haft missljud i min bil, typ som att inredningen gnider sig mot något då man åker på ojämna vägar, fartgupp m m. Fick tips om att sätt ett varv eltejp runt låset i bagaget (öglan där bagageluckan låser emot). Och förra veckan så strulade det lite då jag tog loss inredningen i bagageluckan och några clips gick sönder. Beställde då 8 nya clips från Volvo och bytte ut samtliga clips, och nu när jag är ute o kör så har missljudet försvunnit! Dock oklart om det var tejpen eller clipsen som var boven i dramat. Men iaf tips på vad du kan göra

Jo när du skrev detta så lyssnade jag igen och det KAN faktiskt vara från bakluckan...ska åka in till verkstan på fredag och se om de har tid att kolla lite snabbt på detta...
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]