- fre 13 sep 2013, 00:25
Hallå folk!
När man äntligen fått ordning på bilen undrar jag om det inte vore ännu roligare med ett steg 1 chiptrim. (autotech +35hk)
kostnad: 2990kr.
Är det stor skillnad på mellan original och steg 1? Jag menar alltså accelerationen.
Värden att jämföra med vore fantastiskt bra..
Min turbo laddar 0.9 nu, vad laddar den sen?
50-100km/h @ 2nd gear
80-120km/h @ 3rd gear
osv...
Jag har märkt att T4 är jävligt mycket slöare på låga varv jämfört med lättryckaren 2.0T. (är det så eller är det bara min T4?)
När turbon väl börjar ladda så är det ett härligt sug.
Bränsleförbrukningen är högre på T4:an också. Även om man kör lugnt. Antar att det är för att Turbon inte svarar genom hela registret utan kickar igång på högre varv?
ha det
När man äntligen fått ordning på bilen undrar jag om det inte vore ännu roligare med ett steg 1 chiptrim. (autotech +35hk)
kostnad: 2990kr.
Är det stor skillnad på mellan original och steg 1? Jag menar alltså accelerationen.
Värden att jämföra med vore fantastiskt bra..
Min turbo laddar 0.9 nu, vad laddar den sen?
50-100km/h @ 2nd gear
80-120km/h @ 3rd gear
osv...
Jag har märkt att T4 är jävligt mycket slöare på låga varv jämfört med lättryckaren 2.0T. (är det så eller är det bara min T4?)
När turbon väl börjar ladda så är det ett härligt sug.
Bränsleförbrukningen är högre på T4:an också. Även om man kör lugnt. Antar att det är för att Turbon inte svarar genom hela registret utan kickar igång på högre varv?
ha det
----------------
Värt att veta:
Jag är ingen bilmekaniker, jag råkar bara äga en bil.
Alltså är det fritt fram att dementera och dumförklara vad jag skriver annars förblir jag dum.
Värt att veta:
Jag är ingen bilmekaniker, jag råkar bara äga en bil.
Alltså är det fritt fram att dementera och dumförklara vad jag skriver annars förblir jag dum.