Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av teddysoft
Volvo om nån bör ju kunna ha den informationen om det finns larm eller ej.

Jag har själv knappen i kupén som Perc beskrev, och jag har även diod på brädan som blinkar rött
då jag låser med dosan.
Ska in med bilen till Volvo den 20:e denna månad så ska jag fråga dem om det verkligen finns ett larm i bilen.
Användarvisningsbild
av wissel
Någon kompis med VIDA kollar det på några minuter..... :D
av Jinx
Knappen ni beskriver är ett reducerat larmläge. Används om ni ex lämnar hund i bilen/lämnar bakluckan öppen m m.
Då löser larmet endast om någon bryter upp dörrar. Glaskrossdetektor och rörelsesensorerna är då avstängda. :)
Användarvisningsbild
av wissel
Jinx skrev:Knappen ni beskriver är ett reducerat larmläge. Används om ni ex lämnar hund i bilen/lämnar bakluckan öppen m m.
Då löser larmet endast om någon bryter upp dörrar. Glaskrossdetektor och rörelsesensorerna är då avstängda. :)
Samt Blockerat Låsläge är inaktiverat samt ev. Nivåsensor. :P
av Naikon
Tjena!

Var inne hos Volvo idag, och fick det bekräftat att jag hade larm. Dock var det någon slags extrautrustning som gjorde att det bara går att aktivera med larmdosan och inte med nyckeln. 2200kr skulle det gå på att köpa en dosa och programmering.

Frågade en i verkstan om de skulle gå med på att bara programmera dosan om jag själv får tag på en begagnat. Visst sa dem, men att det i princip var omöjligt att få tag på en dosa med rätt PIN-kod till. Stämmer det?
Användarvisningsbild
av wissel
Stämmer bra....utan PIN kod är dosan verkningslös och kan inte
aktiveras mot ett nytt/annat larm. Dom som säljer dessa gör det troligen endast
för att kunna erbjuda ett mindre slitet skal.
Men kolla runt på Ebay, DHgate osv, det finns kompletta dosor med larmkretskortet och PINkod....
av Naikon
wissel skrev:Stämmer bra....utan PIN kod är dosan verkningslös och kan inte
aktiveras mot ett nytt/annat larm. Dom som säljer dessa gör det troligen endast
för att kunna erbjuda ett mindre slitet skal.
Men kolla runt på Ebay, DHgate osv, det finns kompletta dosor med larmkretskortet och PINkod....
När du säger att jag ska kolla på Ebay och DHgate, menar du att jag ska kolla efter original-fjärr eller eftermarknads?

Känns väl som att pröjsa är det ända alternativet... 2200kr för ett litet kretskort och 5 minuters programmering känns bara så onödigt.
av Naikon
Uppdatering! Kom på att det kanske inte bara är Bilia som kan göra arbetet. Ringde Mechanum och där skulle allting gå på 1600kr sammanlagt. 600kr billigare än Bilia, ja tack!
Användarvisningsbild
av wissel
Har dom tillgång till Volvos servrar ??? Har svårt att tro det !
Användarvisningsbild
av johnnype
wissel skrev:Har dom tillgång till Volvos servrar ??? Har svårt att tro det !
Det räcker ju att dom har abonnemang på VIDA vettu! Då fixar dom samma som den "stora" Volvo ÅF'en

..Jag är inne på spjällhus men v[…]

Ja, sitter långt ned så man behöv[…]

Jag beställer hem ett par och testar!

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten, […]