Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Muze skrev:Har provat att byta vevaxel givare och samma problem återstår -.- Men en tanke har slagit mig. När jag koppla på en slang från en dunk med bensin, direkt till pumpen så gick den hur bra som helst. men inte sen när jag monterade ihop det. Kan det vara så att det har kommit in skit i tanken så den inte orkar få fram rätt tryck?
Sitter även en förpump i tanken som kanske inte längre fungerar? ta ut mattan i bagaget och ta fram sladdarna till armaturen och koppla på ström där och se om du hör pumpen.
Kontaktstycket till armaturen sitter vid tankpåfyllningen till vänster i skuffen bakom mattan. Sitter två tunnare och två tjockare kablar i den kontakten varav de tjockare hör till pumpen.

Tror dom är rosa(+) och svart(-) och ta isär kontakten när du kopplar på ström annars startar huvudpumpen också och för en massa oväsen.

Behöver du ström har du ett till kontaktstycke rakt under radioantennen i kabelstammen som går till bakljusen. I stiftet där två grön/röda kablar går in har du konstant plusmatning så därifrån brukar jag tjuva ström när jag testar tankpumpar :)
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]