Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av 9070
joel80 skrev:
Ytterligare ett bra skäl att ha en dashcam! Skulle det hända mig skulle jag i allafall ha video och ljudupptagning på tillfället, där det troligen skulle märkas att jag inte stötte emot något när jag backade.

När jag får tid ska 12v-uttaget i bakluckan fixas också så sätter jag upp min gamla kamera bakåt! Satan va skönt det skulle vara att få sätta dit ett sånt här rötägg ordentligt! Skulle dra det till rättegång om det skulle krävas.. skulle vilja se minen på bedragaren när den ser videon.
llesrof
Hoppas du hade riktat den bakåt i så fall :wink:

Undrar vad han skrev på rad 2 då?? :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
llesrof skrev:
joel80 skrev:
Spoiler »
Hoppas du hade riktat den bakåt i så fall :wink:

Tja.. jag har inte satt upp den som ska vara bakåt än, men då man har ljudupptagning och accelerometer och hela den biten i kameran som är framåt tror jag det skulle märkts om man körde på något bakåt. Det blir liksom en annan slags stöt i bilen om man kör in i något hårt än om man bara bromsar in.. även i lägre hastigheter.
av llesrof
Hon kontaktade sitt försäkringsbolag idag igen. De står dessvärre på sig. På frågan varför de inte vill undersöka hennes bil efter en skada är för att hon sagt stt den inte har någon skada. Då finns det ju inget att titta på. De anser också att det inte alltid är säkert att man får en skada på egen bil om man backar på en bil som kör i 10 km/tim. De anser också att att bucklan på motpartens "skulle kunna vara" gjord av hennes bil.

Jag blir mörkrädd. Försäkringsbolaget kör en metod som är värdigt maffian. De verkar ha sina egna regler, till exempel omvänd bevisbörda. I en rättegång, säg ett mord eller misshandel eller stöld, hade den misstänkte blivid friad i brist på bevis. För det finns inga bevis. Det finns några taskiga bilder som visar två bilar som står en bit från varandra. Bilen med bucklan är en Mitsubishi ASX och den har en inbuktning i bakdörren och på bilden ser det ut som en buckla. Jag såg en likadan bil på Icas parkering idag och reagerade över att den såg intryckt ut i dörren, men den är designad så. Vet man hur bilen ser ut så förstår mn att det inte är en stor buckla. En annan bil med liknande design som ser bucklig ut är första generationens Huyndai Santa Fe.

Hon var även i kontakt med polisen idag och de bara suckade och menade på att det nog bara är att vetala eftersom man inte kan få rätt mot ett försäkringsbolag.

Tror ni hon har något att vinna något på att kontakta motpartens försäkringsbolag? De kanske är intresserade av att undersöka hennes bil och uppdaga ett försäkringsbedrägeri?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja dra på det fulla kavalleriet nu. Kontakta polisen igen, kanske får hon tag i någon som är med samarbetsvillig. Eller gör en anmälan mot försäkringsbolaget. Vet hon vilket försäkringsbolag den där nissen har tycker jag att hon ska kontakta dem också. Om möjligt försök få så mycket som möjligt på papper/mail av försäkringsbolagen. Finns även gratis jurister som man kan rådfråga, kommer ej ihåg om det var online eller via telefon dock. Rätt ska vara rätt, inte för att denna summan på 1100 kr är värd hur mycket jobb som helst utan för att den där nissen får betala skadan själv.

Förresten vad händer med hennes försäkring nästa år? Minns när jag backade på en stillastående bil och fick betala 1000 kr i självrisk för att den andres bil skulle lagas (min fick bara en smärre repa på stötfångaren) så sköt försäkringen i taket och jag fick byta bolag.
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
av 9070
Lär ju inte skada o ringa motpartens f-bolag. Den bilen/ägaren kanske har många ärenden liggandes hos dem och på så sätt kanske det blir intressant för dem o kolla vidare på detta. Vad har hon att förlora? Bara o kontakta dem!
Användarvisningsbild
av joel80
Funkar inget annat.. gå till pressen! Får försäkringsbolagen lite påtryckning från något stor dagstidning eller liknande kanske de börjar undersöka lite.
av 2444ever
Nu vet jag inte hur mycket hon har tagit med försäkringsbolaget, men jag hade på ett lugnt sätt tagit upp med skaderegleraren att jag ville prata med någon ansvarig, högre upp i hierarkin. Alltså agerat missnöjd kund, på ett lugnt och sakligt sätt. Det brukar alltid få dem mer engagerade. Det är så i alla branscher att man måste "bråka" lite för att få rätt.
Handbroms

Härligt att det löser sig!

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]