Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
När 5 månader gått så lade du dom på disken och tog ut nya istället för att endast berätta om dom? Det är så statistik skapas
I övrigt är inte spindellederna veka på dom. Det slits inte mer på en se än en turbo.
Meko ja..
Undrar du så får du inga nya efter 1000mil på meko.
Garantin gäller inte det som slits någonsin, även om dom lovar 5år.
Skivor onormalt nedslitna på 2000mil och 1 år gick inte att reklamera. Klossarna som försvann i damm på 400 mil gick inte att reklamera. Klossarna som skrek livet ur mej ersattes. Startmotorn som slutade fungera efter två starter ersattes endast om jag ville köpa en dyrare till reducerat pris.
Välkommen till kvalitetsmeko...
Användarvisningsbild
av js1
Bytte båda sidor samtidigt till Biltemalänkar. Dom gick 600 snälla mil innan bilprovningen underkände dom, båda två. Jag fick också pengarna tillbaka plus ersättning för ombesiktning och arbetskostnad för bytet.
av PederL
hej, en fråga till er som monterat polybussningar, blir komforten sämre o högre vägljud i kupen ?
funderar ev på att montera sådana på äldre typen av länkarmar med lös spindelled i min V70 classic -00. Skulle tydligen gå att montera det äldre utförandet av länkarmar om man gör en hjulinställning.
Användarvisningsbild
av Nexus
mina 499:- har rullat säkert 3000 mil. kör minst 1000 mil om året. lugnt och aggresivt 8)
Samma med klonkstagen. De bytte jag för dryga 2 år /2000 mil sedan fungerar fortfarande utmärkt.
av *pettson*
Nej det blir ingen hörbar skillnad på ljudnivån med gamla länkarmarna och polybussningar. Om ljudnivå är något som är av intresse kan man med fördel byta subframebussningarna. DET gör skillnad på vägljud det.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
av SubMarine
Mina länkarmar för 800kr styck höll 1.5 år och 1600 mil, sen var spindelledsdamaskerna helt torrspruckna och lederna lät högt. Reklamerade dem och nu sitter alulänkarmar och polybussningar där istället.
av *pettson*
SubMarine skrev:Mina länkarmar för 800kr styck höll 1.5 år och 1600 mil, sen var spindelledsdamaskerna helt torrspruckna och lederna lät högt. Reklamerade dem och nu sitter alulänkarmar och polybussningar där istället.
Kan inte tänka mej att du ångrat det :wink:
av Tommty
då blire byte till dem gamla länkarma när bytet sker. och när dem bussningarna är slut byter jag till poly :D
Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]