Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt bilpriser.se skulle din bil vara värd i runda slängar 40 000 kronor. Eftersom du värderar den till 25 så gissar jag att du inte gav så mycket mer när du köpte den och då har du gjort ett kap!
Hej nu kommer en uppdatering, Jag ringde runt och fann att det fanns en liten farbror i min bekantskap som tydligen är mekaniker,
Han tyckte att skivorna bak var nästan nya men beläggen behövde bytas, så det gjorde han "gratis"
Ang fjädern som var av så menade han att den inte var värd en Tvåa utan att bilen kommer gå igenom ändå.

Vidare vad det gäller torrspruckna slangar så tvättade han dom och då försvann sprickorna, det var tydligen bara smuts som såg ut som sprickor ;)

Nu känner jag mig ganska glad och planerar att tvätta bilen i morgon bara för att ge honom lite kärlek :D
Bra nyheter!! Ang. bromsslangarna är det bra att ha lite koll på dem när man byter sommar/vinterhjul, de är en sak som SBP brukar slå ner på S/V40. Anser det inte vara dålig kvalité då mina höll 13 år och 19 000 mil innan SBP klankade ner på dem så det är helt klart godkänt tycker jag.
*Dubbelpost*
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Det var bilia som sa att slangarna var dåliga, inte sbp, om jag fattade rätt?
Men den mätarställningen skulle folk döda för, så jag håller med föregående talare, ta hand om bilen!
ja, jag köper den gärna :)

:-)-)

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]