Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
TerSve skrev:Inte i min värld
inte i din värd? vad betyder det? att du inte vill göra ddet smidigt för dig?
isånna fall förstår jag inte varför du klagar?
av TerSve
Åter igjen. Jag har skrivit det tidigare. Volvo Lastbilar har sina felkoder och div justeringar åtkomligt för ägaren i klartext. Varför har inte Volvo PV det?!
Användarvisningsbild
av CarMan
TerSve skrev:Åter igjen. Jag har skrivit det tidigare. Volvo Lastbilar har sina felkoder och div justeringar åtkomligt för ägaren i klartext. Varför har inte Volvo PV det?!
ställ frågan till Volvocars.

jag tror inte att man som kund är så specielt hjälpt av felkoderna & jag tror det endast ät ett fåtal saker som åkarna själva kan se i sina lasttbilar, dom är ialla fall ofta inne på verkstan med bilarna, vilket dom inte borde vara om dom kan lösa allt själv
av perjak
branx skrev:Innan ni slår i hjäl varandra över bränsledatorn.

Det har varit problem med att den visat fel, ja. Och det har kommit
uppdateringar för detta problem. Innan man vrålar och hoppar upp och ner
bör man kolla att man har senaste mjukvaran i DIM.
//Branx
Det här tycker jag låter som en bra början. Om jag förstår det rätt så jobbar du "inside"? Har du någon hum om när denna senaste mjukvara till DIM släpptes ut till verkstäderna?

Utifrån det kan man ju utesluta ett antal bilar som bevisligen då lämnat bandet efter det att mjukvaran släpptes och således borde visa relativt rätt värden?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]