Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SeEmSi
Sharkbait skrev:Du skulle ha kört på 70/50% på framdörrarna och 5% bakåt :-)-)

Kör stora Q-pax bågen med 3 extraljus. Inga stag behövs.
Vill inte ha helt svart. Hade nog hellre valt 30 i stället för 5 om jag var tvungen att välja en annan toningsgrad.

Har stora Qpax på gamla bilen men tycker inte den passar lika bra utseendemässigt på "nya" modellen.
av swemax
Hade en xc90 med qpax båge och tre NBB alpha 100 xenon och beroende på hur känslig man är för fladder så kan man klara sig utan stag

Själv blev jag klart störd och behövde stag berodde inte på bågen utan på att lysena vibrerade

Eftersom xenonen lyser så starkt tror jag att man ser fladdret bättre

Kanske är fästet bättre på 225 och man kan klara sig utan
av pjaar
Jag kör med tre Hella Rallye 3003, kromade, som är konverterade till xenon. Har stag som är fästa i grillen, inga vibrationer i ljusbilden. Testade och köra utan stag men fick lite vibrationer, dock inte mycket men tillräckligt för att sitta och reta mig på det. Tycker det är värt att köpa rosfri hållare samt rostfria stag. Har gjort så det är lätt att skruva bort hållaren och stagen som är monterade i grillen, har en extra grill så jag kan byta om jag vill köra utan extraljusen.
av Cedrix
Jag provade utan stag och ett rejält rostfritt nummerplåtsfäste, men jag tyckter att det såg ut som ett 3-pack musse pigg öron. Monterade stag så nu tycker jag det ser lite bättre ut.

Blev ingen större skillnad på hur mycket det fladdrade, hela grillen är glapp på min och rör sig i gupp vilket gör att det fladdrar lite.
av pjaar
Cedrix skrev:Jag provade utan stag och ett rejält rostfritt nummerplåtsfäste, men jag tyckter att det såg ut som ett 3-pack musse pigg öron. Monterade stag så nu tycker jag det ser lite bättre ut.

Blev ingen större skillnad på hur mycket det fladdrade, hela grillen är glapp på min och rör sig i gupp vilket gör att det fladdrar lite.
"Musse Pigg-öron"? Menar du att du ser dina ljus inifrån kupén?
av Cedrix
pjaar skrev:
Cedrix skrev:Jag provade utan stag och ett rejält rostfritt nummerplåtsfäste, men jag tyckter att det såg ut som ett 3-pack musse pigg öron. Monterade stag så nu tycker jag det ser lite bättre ut.

"Musse Pigg-öron"? Menar du att du ser dina ljus inifrån kupén?
Nä, men när man ser bilen från sidan eller framifrån/ovanifrån

Jag fick en parkering med laddbox idag. Slipper g&[…]

Byta kylare?

Gäller en V70 XC 2,4T automat Måste ma[…]

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

Jag gjorde det själv på en V60 för[…]