NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BjarneJ
Ska byta hjullager fram på frugans V50D med motor 4204T. Årsmodell 08
Tänkte att det var enklare att i första hand köpa ett helt hjulhus från en bildemontering,men efter att ha pratat med en demontering har jag tyvärr fått klart för mig att det inte är fullt så enkelt då det behövs ett tillverkarens nummer för att få rätt saker. Tex passar inte bensinmodellernas styrspindel på dieselmodellerna och vise versa Att få numret från Volvo anser jag vara uteslutat då jag inte har för avsikt att köpa vara sig hjullager eller klumpen vid Volvo på grund av prissättningen. Har kollat på http://www.skruvat.se/Hjullagerssats-P23208.aspx men denna sats går endast till chassisnr 317078 och aktuell bil börjar med 385.
Finns det någon som har en idé om hur jag får tag på originalnr - utan att kontakta Volvo - alternativt hur jag får tag på delar till ett vettigt pris
Bilen går 15 mil varje dag som pendlarbil och jag måste ha tag på delar innan jag plockar isär den så allt är klart för byte och montering. Finns inget utrymme för misstag med fel delar osv.

Tacksam för tips
av BjarneJ
Ett så pass bra svar torde ge åtminstone en medalj samt generera ett handtryck av hans kungliga höghet på grund av sin höga kvalitet och användbarhet!
Kan dock upplysa om att problemet har funnit sin lösning, utan att frekventera vara sig reservdelsbutiker, Volvo eller annat som begär hiskeliga summor, fick tag på SKF-lagar till ett pris där jag även får lite rabat.

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]