Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är sugen på att ta beige läderklädsel, för att få kupen att kännas lite större. V60:n känns liten som den är ändå.
Vad är era erfarenheter av att hålla denna läderklädsel fräsch, framför allt när man ofta använder blåjeans? Hade ljus läderklädsel i Saaben för några år sedan, och den blev ganska blåaktig. Dock så var jag inte duktig på att sköta om klädseln, så jag undrar om den går att hålla fräsch om man behandlar Volvo klädsel ibland med något medel?
Man får hålla efter om man kör med blåjeans. En tvätt någon gång i halvåret, tar ju inte så lång tid.

Ljus klädsel är ju absolut tummen upp!

Jag rekomenderar läderrengöringsmedel från pingens.se, funkar kanon för mig iallafall.
av ITAG
IKEA's läderrengöring funkar ok också.
Om man känner att man är dålig på att ta hand om klädseln borde man kunna boka in en klädseltvätt i samband med service. Visst, det kostar säkert ett par spänn, men det blir iallafall gjort då. Funderar själv på någon sådan strategi, t ex invändig rekond + klädseltvätt när den ändå ska in och servas.
Ett svart läderskärp från Dressman färgade min fina inscriptionklädsel i min förra S80 (Brölloppsbil).
BVS klarade inte att fixa den, dessutom blev det svarta nötningar på kanterna när man satte sig i bilen.
Handlaren fick färga om eller byta klädseln innan dom sålde den vidare.
Detta efter 3 år och årlig behandling av BVS.
Jag kommer aldrig mer välja ljust skinn.
Har förresten köpt ett nytt skärp på JC nu :| .
Man får ta som vana att alltid byta till mjukisbyxor innan man sätter sig i bilen!
:)
Ljus ratt och växelspaksknopp tror jag blir svårt att hålla fräscht i längden, men sätena går nog.

Jag har alltid varit skeptisk till ljus klädsel just pg.a. smuts, men jag köpte mig en S80 07 med beige klädsel relativt nyligen, och även om det såklart syns att den är använd så är det långt över min förväntan trots över 12000mil.

Vet inte om det spelar in för slitaget, men det är det finare lädret "Sovereign Hide" i bilen:

http://www.garaget.org/?car=339029&image=3221219

Hej, jag är ny här på forumet d&[…]

Stötdämpare bak

Jag säger. konvertera från nivoma[…]

Min fläkt gick igång i september fö[…]

Trasig Renault Scenic

Idag kl 16:15 startade jag Renaulten . Gick en kl[…]