Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Precis min fru's Skoda med "linser" är helt bedrövliga och borde förbjudas i lag. Ser ingen skillnad mellan hel och halvljus där för kör hon min Volvo med xenon ljus på vinterhalvåret.
Tycker ändå att min V70-04 lyser helt okey om man jämnför med min S80-07 med bi xenon .
Enwac skrev:Precis min fru's Skoda med "linser" är helt bedrövliga och borde förbjudas i lag. Ser ingen skillnad mellan hel och halvljus där för kör hon min Volvo med xenon ljus på vinterhalvåret.
Tycker ändå att min V70-04 lyser helt okey om man jämnför med min S80-07 med bi xenon .
Vad är det för Skoda förresten? Jag har skild halogenstrålkastare för helljuset. Ganska smal ljuskägla men betydligt längre räckvidd än skiten man får om man bara har projektorer.

Som tur kan man ju montera extraljus om man behöver bra helljus. Det finns ändå inga bilar som har bra helljus original, bara mer och mindre dåligt. ;)
Enwac skrev:Skoda Fabia -08 med projektor. Bedrövligt på en hyfsat modern bil tycker jag.
Helljus verkar helt enkelt inte vara prioriterat numera. Inte bland VAGs konstruktörer iallafall. Jag åkte i vintras en ny Toyota Auris som även den hade projektorer med hel/halv i samma, dock halogen. Bi-Halogen som det kallas. Den hade faktiskt hyfsat helljus, måste jag erkänna.

Men som tur går dåligt helljus att ordna till genom att bulta på ett par hyfsade extraljus.
Larzan skrev:Appråpå komplettera.
Införskaffade mer ljus på Volvon.
12 Linser.
Lys-kanon !
5w x12Led ( 3 x60w )
Bild
Hahaa. Beställde tre stycken lika igår. Nu väntar jag bara på dem & en Q-pax båge! :-)-)

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]