- mån 09 sep 2013, 20:08
#786170
Volvo själva dom står antagligen bara för materialkostnaderna och överlåter åt sin ÅF att själv avgöra om kunden skall stå för arbetskostnaden.
Man har möjlighet att gå till ARN, där man har en viss chans att få en dom som ger rätt till full ersättning, men det är en massa om och men innan man nått dit, när vi pratar normalt eller onormalt slitage på en läderklädsel.
Eller att man kanske bara behöver "Hota" att gå till ARN för att få rätt, för är dagsformen rätt hos kontaktpersonen hos det aktuella företaget, eller att dom har en policy att aldrig släppa ut en missnöjd kund genom utgången, så slipper man också betala!!! ??:-/
least skrev:Vad kom vi fram till egentligen i denna tråden och hur gick det med TS klädsel? :DAtt trådskaparen var nöjd att "Bara" behöva betala 40% av kostnaden för få dit en ny klädsel. :D
Volvo själva dom står antagligen bara för materialkostnaderna och överlåter åt sin ÅF att själv avgöra om kunden skall stå för arbetskostnaden.
Man har möjlighet att gå till ARN, där man har en viss chans att få en dom som ger rätt till full ersättning, men det är en massa om och men innan man nått dit, när vi pratar normalt eller onormalt slitage på en läderklädsel.
Eller att man kanske bara behöver "Hota" att gå till ARN för att få rätt, för är dagsformen rätt hos kontaktpersonen hos det aktuella företaget, eller att dom har en policy att aldrig släppa ut en missnöjd kund genom utgången, så slipper man också betala!!! ??:-/