Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Jag ruvar på två bilar av modellerna V60 eller XC60.
Ska ha D5 och AWD till R-designen...

V60 tillverkas vid Torslanda i Gbg, och XC60 nere i Belgiska Ghent.

ÄR det någon skillnad på kvalitéen från fabrikerna?
Fler transportskador från Belgien?

Tacksam för all info. jag kan få!
Jag är övertygad över att det är sämre byggkvalité på bilar som är byggda i Gent än dom som är byggda i Sverige.
Hur har du blivit övertygad?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skulle bli mycket förvånad om det var någon skillnad.
Användarvisningsbild
av Perra83
På fabriken i göteborg står alla med sina smartphones medans i gent där blir dom piskade! Jag är övertygad om att det är så :lol:

Det ser väldigt bra ut i göteborgsfabriken faktiskt. Fick en dagsresa dit av Rejmes eftersom C30n köptes ny förra året.
Jag tror att det är lite intern tävling mellan fabrikerna och ingen vill ju vara "sämst".
Jösses! Skulle inte tro att det är mer skillnad än Volvo vill att det ska vara.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Gent och Göteborg är faktiskt precis lika bra på att fixa knarr i inredningen. :;
Användarvisningsbild
av Lazy
Perra83 skrev:På fabriken i göteborg står alla med sina smartphones medans i gent där blir dom piskade! Jag är övertygad om att det är så :lol:

Det ser väldigt bra ut i göteborgsfabriken faktiskt. Fick en dagsresa dit av Rejmes eftersom C30n köptes ny förra året.
Jag tror att det är lite intern tävling mellan fabrikerna och ingen vill ju vara "sämst".
Så som min V60 knarrar idag har dom nog hoppat över vissa "moment" i Gent. :wink:
Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]