Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
På en så ny bil skulle iaf inte jag riskera att skada paneler/dekor...
Bättre att hyra en större bil på Statoil, billigare än att byta dörrsidor och annan interiör. :)

OT: Minns en gång när jag skulle flytta en tjocktv i en hyrd S60, den bilens dörr var sig inte lik efter att ha fått in tv...
Användarvisningsbild
av Anders E
Takräcke? Funkade för mig.
av fredrikwt
Jag säger nej, funkar inte

Jag körde en 180 kontinetalsäng i vår gamla V70II, de kassetterna var 90cm breda och 30 till på bredden hade inte funkat, jag fick för övrigt sitta så nära ratten att jag inte kunde ta mig ur bilen utan hjälp, så långt fram var stolen, men då gick det in och det gick att stänga.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det beror kanske även på hur långt du måste köra?

Om du har madrassen lite på tvären så går det om den nu får plats på längden? Madrasserna är väl täckta med embalage så det är bara att pula in. Det som kan ta skada är om skinnklädseln repas eller nått. Någon filt kan du ha med som skydd. Ska du ha med dig mer grejer så hyr en kärra.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag rekommenderar också talräcke om man har sådant. Lätt att surra och allt.
Användarvisningsbild
av ah17
Perra83 skrev:Det beror kanske även på hur långt du måste köra?

Om du har madrassen lite på tvären så går det om den nu får plats på längden? Madrasserna är väl täckta med embalage så det är bara att pula in. Det som kan ta skada är om skinnklädseln repas eller nått. Någon filt kan du ha med som skydd. Ska du ha med dig mer grejer så hyr en kärra.

Det är en resårbotten som är drygt 20cm hög jag funderar på. Lastlängden på golvet är 188cm enligt manualen.
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]