Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Jag har en S60 2.5T 2004 som enbart vid högersväng rasslar i höger framvagn. Detta ljud uppkommer vid hastigheter från ca 30km/h och uppåt, det blir värre ju högre hastighet bilen har. Ljudet är dovt "snabbt" rasslande/knarrande som fortsätter låta tills jag rätar upp bilen igen, lite som om något satt löst (ej metalliskt).

Fjädersätet samt krängningshämmarstagen är bytta nyligen på båda sidorna.

Jag funderar själv på om detta kan vara fjäderbenslagret som kärvar, men borde inte även detta låta när bilen står still och man vrider hjulen?

Jag har sökt igenom forumet efter liknande symptom, men jag hittar inget som riktigt stämmar in på de problemen min bil uppvisar.

Hoppas ni kan hjälpa mig i rätt riktning om vad som behöver bytas ut!

Med vänliga hälsningar
Röde Orm
-----------------------------------------------------------------------------
Problemet är löst!
Visade sig vara korsmuttern vid stötdämparen som gängat upp sig en bit!
/R
Senast redigerad av 2 RödeOrm, redigerad totalt 0 gång.
av jjt
Det låter som vänster hjullager, när du svänger höger belastar du vänster sida( ( gör över bikt till vänster sida). Palla upp bilen och lyssna på vänster sida när du snurrar på hjulet.
jjt skrev:Det låter som vänster hjullager, när du svänger höger belastar du vänster sida( ( gör över bikt till vänster sida). Palla upp bilen och lyssna på vänster sida när du snurrar på hjulet.
Men mitt ljud kommer från höger framvagn när jag gör en högersväng, kan det verkligen vara vänster hjullager då?
Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]

Synd att Mar-a-Lago inte hinner hamna under vatten[…]

rensade felkoden och provkörde bilen 80-100 k[…]

Trasig motorvärmare/slangvärmare

På motorvärmarmodellen du har stå[…]