Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag har på min volvo s60 haft missljud från knappsatsen i förardörren ett tag. Då jag plockade isär denna sitter det ett kretskort däri. Antagligen också ett relä i en liten svart låda ca 1.5*1 cm.

Detta relä knäpper under ca 5 minuter när man låser upp och kör iväg då bilen (kupén) är kall.

Är det någon som vet om man kan få tag på en ny sådan box eller om man kan åtgärda det på något sätt.
av CANBus
en ny sådan dörrmodul kan man givetvis köpa på Volvo, och kostar 2600 kr ca, plus mjukvara 330 kr ca och så tillkommer en nedladdningsavgift på mellan 250-360 kr ca.
Användarvisningsbild
av halla
går det inte bara att byta reläet då?
Användarvisningsbild
av CarMan
halla skrev:går det inte bara att byta reläet då?
1 jag tror det rörsig om ett inbygt relä i en lödd krets på ett kretskort
2 jag tror relät är helt, det är väll styrningen till relät (kretskortet) som strular o får relät att flippa ur
Användarvisningsbild
av halla
vad består själv styrningen av då? ett kretskort består ju av olika elkomponenter, och reläet är en del av det.
då kanske det bara är en lödning som släppt.
annars borde det väl funka att byta till en begagnad från skroten?
Användarvisningsbild
av CarMan
halla skrev:vad består själv styrningen av då? ett kretskort består ju av olika elkomponenter, och reläet är en del av det.
ja en begagnad funkar om den är från rätt strukturvecka & givetvis behöver den en ny mjukvara.

om man vill löda å hålla på så är det helt tillåter enligt svens lag, så kör hårt...
av Frigge
halla skrev:vad består själv styrningen av då? ett kretskort består ju av olika elkomponenter, och reläet är en del av det.
Dom från skroten är tyvärr oftast inte värda priset man får betala för dom. Bilarna där har ofta stått ute med öppna rutor och dörrar innan dom kommer in för isärtagning. Satsa på en ny, då slipper du betala byte och nerladdning 2 ggr.
Användarvisningsbild
av halla
CANBus skrev:en ny sådan dörrmodul kan man givetvis köpa på Volvo, och kostar 2600 kr ca, plus mjukvara 330 kr ca och så tillkommer en nedladdningsavgift på mellan 250-360 kr ca.
tyckte bara att det lät väldigt dyrt.
Användarvisningsbild
av CarMan
halla skrev:
CANBus skrev:en ny sådan dörrmodul kan man givetvis köpa på Volvo, och kostar 2600 kr ca, plus mjukvara 330 kr ca och så tillkommer en nedladdningsavgift på mellan 250-360 kr ca.
tyckte bara att det lät väldigt dyrt.
men som du säkert vet så är det ju olika pris på olika ställen. så priser på nätet (forum) är inte att lite på
av CANBus
nej givetvis driver jag med killen..

Klart du kan köpa en begagnad,men ibland är begagnat inte bättre än nytt, köper du den på en skrot tex, så är den ju ganska stor risk att den möter samma öde som den du har.
iom att dom ganska ofta pajjar.den är ganska dyr på skroten endå, räkna med halva nypriset...
Senast redigerad av 1 CANBus, redigerad totalt 0 gånger.
Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Alltså frågan är om den inre &aum[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]