Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av darkien
ska till att åtgärda larm i min kärra (855:a -94) sitter huvlås siren etc för larm men larmrelät är bortplockat av någon anledning misstänker tidigare ägare tagit enkla varianten o kastat bort de pga centrallåset i skuffen bland annat var kasst då ja köpte bilen.....

i nuläget har jag fjärrstyrt original c-lås med denna typen av fjärr http://product-images.highwire.com/2120824/3145632.jpg
min fråga e då skulle de funkar o peta i detta relä http://www.tradera.com/larm-rela-till-v ... _189937812
och få larmet att lira med nuvarande fjärrkontroll?
Senast redigerad av 1 darkien, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Danne855
Det där är sniklarmet, ska du ha Volvo Guard II ska du leta efter ett svart relä med en ett hål uppe för kontakten till blinkdioden och glaskrossen.

Din fjärr kan för övrigt inte styra något annat än just centrallåset.

Detta relät ska du leta efter:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=23330270

Fast det kanske duger med baslarmet, vet inte riktigt vad som skiljer, det får någon annan tillägga :D
Användarvisningsbild
av darkien
kanske värt o köpa o testa skulle de även funka med ett svart med glaskross alltså de aktiveras med befintliga fjärren eller måste man köpa både relät o fjärrkontroller isf?

japp den röda ska väck o ersättas med blått
Användarvisningsbild
av darkien
börjar med o testa de röda =) sen får man se om man snubblar över ett VG2 med fjärrisar huvudsaken de skriker om man öppnar dörr eller huv o dioden blinkar avskräcker iaf en del snorungar

tack för infon btw
av Uninium
Ja det duger i avskräckande syfte, såvida det inte ligger nått riktigt åtråvärt väl synligt. Men då hjälper inget larm såvida du inte äger Obamas bil :-)
Användarvisningsbild
av darkien
nää de har ja nog surt fått erfara då ja vart av med stereon häromveckan o två inslagna rutor
men får snorungarna se de blinkar originaldioden o man "råkas" dra liv i larmet då dom e i närheten ger dom nog fan i bilen ett tag iaf o dessutom tar ja in hela stereon numera
nu känner man sig lite dum här då ja kika sist o fick för mej larmrelät va bortplockat så hade ja kollat på reläplatserna för dimljus o balksätesvärming :oops: :oops:

så när ja skulle montera relät ja äntligen fått tummen ur o skaffat så inser ja ju de sitter redan ett relä av snkilarmsmodellen (de röda)....... nåja e man dum så e man :lol:

kopplat en hel del eftermonterade larm o dessa e ju enkla o felsöka då de är externt draget men kan inte ett jota om originaldragna larm
mina frågor e nu då
1 varför funkar inte larmet säkringarna till larmet som ja kan tyda går från säkring 6 13 samt säkring 15 som i sig är hela då övriga funktioner funkar på dessa säkringar så tips på vidare felsökning vore tacksamt

2 hur funkar de röda sniklarmet de bör väl aktiveras då centrallåset låses oavsett med nyckel eller med fjärr

3 om tex diod i mitten på brädan (är den enda diod som finns i bilen) eller siren e död bör de väl endå aktiveras?
svarar på mina egna frågor
1 de funkade inte för de va nå knas med de gamla relät lika förbaskat

2 man måste dubbellåsa för larmet ska poppa igång på fjärren

3 båda är hela men kopplar man ur dioden så larmar den inte på däremot kopplar man ur sirenen funkar de iaf

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]