Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jakang
joel80 skrev:Det låter ju inte så intuitivt.. Jag ska kolla nästa gång jag spelar musik i bilen och även testa att bara använda knapparna vid panelen. Det kan ju kanske vara så att det är mjukvarustyrt och att du kan få en uppdatering för att få det att funka bättre. Du får smöra/snyfta för teknikern vid nästa service. :)
Schysst!
Ser fram emot att höra hur det funkar i din bil. Bilen är nyservad, men jag ska tjata om uppdatering vid nästa service!
I övrigt måste jag säga att jag skarpt gillar bilens High performance. Kommer ifrån en S-max med Sonys "premium sound" (12 högtalare, sub), tycker dock att volvon låter bra mycket bättre. Jag har volvos original-sub insatt i bilen och det är super att man kan justera volymen på denna, det gick inte i forden, som även led av bedrövliga diskanter.
Användarvisningsbild
av joel80
Var nyss ute och testade.. Jag kör musik från ett USB-minne men det är ju samma princip. Jag har mappstruktur som du med artist/album/låtar.

När jag spelar en låt och sen trycker på exit på paneler så kommer jag i ett läge där jag kan välja bland alla låtar i den mappen.. trycker en gång till och jag kan välja album i artistmappen.. ytterligare en gång och jag e på artist-nivå.

Jag hamnar alltså inte i topp-nivå när jag trycker på exit-knappen. Så här i skrivandets stund kommer jag på att jag ev. läst om att man kan hålla in exit ett par sekunder för att komma direkt till toppnivå.. jag ska testa det sen.. och se om jag kommer ihåg rätt.
av jakang
joel80 skrev:Var nyss ute och testade.. Jag kör musik från ett USB-minne men det är ju samma princip. Jag har mappstruktur som du med artist/album/låtar.

När jag spelar en låt och sen trycker på exit på paneler så kommer jag i ett läge där jag kan välja bland alla låtar i den mappen.. trycker en gång till och jag kan välja album i artistmappen.. ytterligare en gång och jag e på artist-nivå.

Jag hamnar alltså inte i topp-nivå när jag trycker på exit-knappen. Så här i skrivandets stund kommer jag på att jag ev. läst om att man kan hålla in exit ett par sekunder för att komma direkt till toppnivå.. jag ska testa det sen.. och se om jag kommer ihåg rätt.
OK. Tack för hjälpen!
Precis så jag önskade att min bil också skulle funka. Har inte själv fått någon rätsida på problemet, väntar på om du får fram någon mer intressant fakta!
av Aldo64
Hej!
Jag är ny på forumet , köpte S60 -11 igår . Allt fungerar som ska , när det gäller Music via ipod (Iphone) efter några sekonder att spela kommer ingen ljud trots man ser att spåret fungerar att går fram (Spotify) , Aux , blutooth , fungerar utan problem , som sagt jag väljer ipod utgång börjar spela med väldigt fint ljud mycket bättre än Aux och blutooth läge men slutar att komma ljudet efter 5till 10 sekonder och hörs inget mer .Kan ni vara snäll och hjälpa mig att lösa problemet .
Användarvisningsbild
av joel80
Hej Aldo
Väldigt svårt att säga vad du har för fel på den beskrivningen bara.

Skulle du kunna ta och testa med någon annan enhet (Iphone eller annan ipod) och koppla in i bilen för att se om det är problem med bilen eller med den ipod du använder?
av Aldo64
Det värkar vara fel på min Iphone 5 eller Ipod i min bil är inte kompatibel med Iphone 5 !!!!!
Tack för hjälpen .

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]