Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag vattenslipade kromlisterna på min 740 90a och grundade och måla dem svarta
och det höll fint dem 7-åren jag hade den innan den gick till skrot :(
Jag bytte grillen till en glt-grill :P Om stötfångarna är gråaktiga så värm dem med värmepistol så blir dem som nya :-)-)

Med vänlig hälsning/Roger :D
lilleman skrev:Jag vattenslipade kromlisterna på min 740 90a och grundade och måla dem svarta
och det höll fint dem 7-åren jag hade den innan den gick till skrot :(
Jag bytte grillen till en glt-grill :P Om stötfångarna är gråaktiga så värm dem med värmepistol så blir dem som nya :-)-)

Med vänlig hälsning/Roger :D
Tackar för tipsen, riktigt kass när det gäller att måla om saker så ska ta mig en riktig läsare så det görs på rätt sätt, antar det blir någon slags slipning först och att jag använder mycket maskering innan målningen så jag till 100% inte får något på lacken. Men är sedan osäker på vilka steg man skall aplicera färgen för att det ska bli en bra och långvarig färg och "glans".

Jotack jag köpte en värmepistol så mina stötfångare ser ut som nya!

Ska till skroten inom en kort framtid och kolla efter en styrväxel, kan kolla efter en GLT grill då också, håller helt klart med att dom är mycket snyggare! (vet dock inte om vad de brukar kosta på en skrot).

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]