Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70 tdi
Hej på er!
Tänkte köpa en v70 diesel (175hk) momentum 2010.
Vad har ni för erfarenheter av den som bil?
Bilen har gått ca 7000 mil, automat.
Har haft en v70 från 99, å den har jag haft de mesta problem man kan ha :roll:
Håller denna modell bättre kvalite mån tro ?
Är denna volvon större än den modellen som slutade 08.
Har 2 barn som sitter på bälteskudde och får snart en tredje som kommer att sitta bakåtvänd, Får man plats tror ni?
Bilen har krock-kudde som man kan stänga av med nyckel, känns sådära att sätta barnstolen där, vet ni om man kan ta bort
hela kudden och vad kostar det?

Hej!!!!!!
av mattish
Inga problem att montera stolen fram med nyckelavstängning!

V70 är ingen stor bil på längden. Tyckte mig ha betydligt bättre plats på längden i passaten (2009).
V70 är dock helt underbar när det gäller bredden, både i baksätet och i bagaget.
Användarvisningsbild
av Giggs
Jag åker med tre barn i min och det funkar kanon.
Jag har visserligen de integrerade bilstolarna bak där en 5 och 8-åring sitter. GULD värda! Bredden på mittplatsen är fullt godkänd.
I passargerarsätet sätter vi oftast vår minsting på 3 månader, och den avstängningsbara airbagen får man helt enkelt välja om man vill lita på eller inte.
Själv ser jag ingen som helst anledning till att inte göra det.
Att montera ur airbagen brukar vara en dyr historia plus att du sänker både bilens värde rejält den dagen du skall sälja, plus säkerheten med att inte ha en airbag när det sitter ett större barn eller vuxen där.
av v70 tdi
Giggs skrev:Jag åker med tre barn i min och det funkar kanon.
Jag har visserligen de integrerade bilstolarna bak där en 5 och 8-åring sitter. GULD värda! Bredden på mittplatsen är fullt godkänd.
I passargerarsätet sätter vi oftast vår minsting på 3 månader, och den avstängningsbara airbagen får man helt enkelt välja om man vill lita på eller inte.
Själv ser jag ingen som helst anledning till att inte göra det.
Att montera ur airbagen brukar vara en dyr historia plus att du sänker både bilens värde rejält den dagen du skall sälja, plus säkerheten med att inte ha en airbag när det sitter ett större barn eller vuxen där.
När du har intergrerade stolar skiljer det något på hur man fäller sätet då? Har hört att min inte kan fälla ena sidan utan måste då fälla hela sätet.
Jo man får väl lita på att kudden inte löser ut när den är urkopplad!!
Hur håller V70 då? när man läser på forumet så blir man nästan lite rädd ;-//
Bara massa fel, fast det är kanske därför som man skriver på forumet. Har tittat på 2010. Skiljer det motorerna åt något på de olika årsmodellerna,
typ några uppgraderingar! 2008-2013

Hade en 9-3 dubbelturbo diesel förut som jag körde 16000 mil En lampa fick jag byta, det tycker jag va bra.
M en nu blir den tyvärr för liten så den fick nya ägare i lördags.
av JE Jr
2.4D 2010 är en unik motor på 175hk/420Nm som bara fanns det året, men det lilla jag kört den kommer jag ihåg den som väldigt trevlig!

Direktlänk till Polestar-sidan (Även om man inte är intresserad av trim tycker jag det är det enklaste sättet att hitta originaldata om motorerna och förbrukning etc)

http://www.polestar.se/sv-se/modeller/v ... atic-2010/
av micke59
Hej
Jag är ägare till en V70 2,4D -10 dock bara sedan några veckor, tycker den går kanonbra, mycket piggare än min tidigare Passat TDi 170HK.
Känns som man måste vara lite lättare på foten för att åka billigt.
Mätte upp min till 0,73 senast.

/Micke
Användarvisningsbild
av Giggs
v70 tdi skrev: När du har intergrerade stolar skiljer det något på hur man fäller sätet då? Har hört att min inte kan fälla ena sidan utan måste då fälla hela sätet.
Nej det skiljer inget. Har för mig att man kan fälla den vänstra samt mittendelen separat, men högerdelen fälls ihop med mittendelen.
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]