Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Storfot
Ni som beställt från eobd2.com, fick ni ange fraktalternativ?
Jag fick intrycket att man skulle få välja transportfirma, men efter att jag betalat (PayPal) så insåg jag att jag inte angett det någonstans. Trist om dom skickar den med något bolag som inte levererar till Sverige och den fastnar någonstans på vägen. (Och så hoppas jag att Paypal-tjänsten är intelligent nog att översätta "Sverige" i leveransadressen till något mer internationellt gångbart.)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Varför inte? Vi är många som lyckats få hem en sån från kina.
av Storfot
Jag beställde min från eobd2.com i söndags, i måndags fick jag ett mail där dom frågade efter mitt tel.nr, om det var ok att skicka med DHL och hur mycket jag ville att varan skulle vara värd när den passerade tullen. Samma dag skickade dom den och idag dök DHL upp med den. Jag har inte testat den än, men den ser snygg ut i alla fall :) (Tullen lade på 189kr och DHL en avgift på 100 för att dom fick lägga ut tullpengarna.)
av Andreasace
Storfot skrev:Jag beställde min från eobd2.com i söndags, i måndags fick jag ett mail där dom frågade efter mitt tel.nr, om det var ok att skicka med DHL och hur mycket jag ville att varan skulle vara värd när den passerade tullen. Samma dag skickade dom den och idag dök DHL upp med den. Jag har inte testat den än, men den ser snygg ut i alla fall :) (Tullen lade på 189kr och DHL en avgift på 100 för att dom fick lägga ut tullpengarna.)
Hade väl nästan varit billigare via mig då :)
av jigga13
Andreasace skrev:
Storfot skrev:Jag beställde min från eobd2.com i söndags, i måndags fick jag ett mail där dom frågade efter mitt tel.nr, om det var ok att skicka med DHL och hur mycket jag ville att varan skulle vara värd när den passerade tullen. Samma dag skickade dom den och idag dök DHL upp med den. Jag har inte testat den än, men den ser snygg ut i alla fall :) (Tullen lade på 189kr och DHL en avgift på 100 för att dom fick lägga ut tullpengarna.)
Hade väl nästan varit billigare via mig då :)

Å vad tar du? =)

Du kan ju skicka PM
av peon
hejsan , fick min leverans idag och sprang genast ut till bilen en volvo v50 07a för att läsa ut koderna, hade för installerat vida mm så allt var klart.
läste in rätt bil och klickade mig fram till felkoderna.. nu till problemet.

I min display lyser abs-service erfodras mm och det går ej att slå på antispinn. Från felkoderna får jag ej fram någon BCM vad jag förstått hör till bromssystemet. se bild http://www.ladda-upp.com/bilder/82280/felkoder

så min fråga, ska jag nollställa alla felkoder som finns, eller är den där varningen "abs-serivce erfodras" något annat än en felkod? och var nollställer jag den.

thx..
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 241

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]