Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danne855
Men du kommer in i programmeringsläget med blinkande diod och allt?

Verkar inte som din bil vill ha larm ??:-/
av Uninium
Inte så konstigt att den nya inte funkar,den är till bara om man har c-lås och mottagaren bakom handsfacket.
Så den där kommer du aldrig att kunna para ihop med larmet.
Knalla in och säg att du vill ha fjärrkontroll till Volvo Guard 2 aka VGII.

Minns jag inte fel så ska det även passa med gamla cargard dosorna också,typ denna: http://www.brc.se/larmtillbehor/cargard ... cargard-1/
av AudiRaacing
unlock26 skrev:Inte så konstigt att den nya inte funkar,den är till bara om man har c-lås och mottagaren bakom handsfacket.
Så den där kommer du aldrig att kunna para ihop med larmet.
Knalla in och säg att du vill ha fjärrkontroll till Volvo Guard 2 aka VGII.

Minns jag inte fel så ska det även passa med gamla cargard dosorna också,typ denna: http://www.brc.se/larmtillbehor/cargard ... cargard-1/
Sa att jag ville ha för vgll.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Gå tillbaka och begär en för _VGAII_ (understryk det), och inte till nå jävla fjärrstyrt clås :P
Eller så lämnar du bara tillbaka skiten, begär pengarna tillbaka, och beställer en carguard dosa.

Men jag tvivlar på att dosan är problemet. V70 lider av samma typ av problem, att räckvidden blir mindre och mindre, och där är det byte av mottagaren (relät, i vgaII's fall) som gäller.
av AudiRaacing
Lucif3r skrev:Gå tillbaka och begär en för _VGAII_ (understryk det), och inte till nå jävla fjärrstyrt clås :P
Eller så lämnar du bara tillbaka skiten, begär pengarna tillbaka, och beställer en carguard dosa.

Men jag tvivlar på att dosan är problemet. V70 lider av samma typ av problem, att räckvidden blir mindre och mindre, och där är det byte av mottagaren (relät, i vgaII's fall) som gäller.
Får göra det :) äe ett nytt relä dyrt? Tänkte i nypris? :)
Btw, vad är de för skillnad på svarta och röda larmrelät?
av Uninium
Röda kallas för baslarm, snikvariant kan man säga. Har man bara c-lås med nyckel resp fjärrstyrt c-lås så duger det bra i avskräckande syfte. Vill man ha snäppet bättre så är det VGII som gäller.

Många som saknar fjärrstyrt c-lås köper ju VGII för att få larmet och tillgång till c-lås.

Ett tips är att byta ut den svaga röda dioden mot en blå, snyggt i mörkret och så syns det riktigt bra. Tänker då på den som sitter på instrumentbrädan...

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]