Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Var på biltema igår å skulle köpa ett par torkarblad av platt typ. Nu undrar jag om nån mer här har försökt få på ett par sådana på en s60? Det verkade nämligen helt omöjligt och inte kunde personalen hjälpa till så värst mycket heller även om de var väldigt trevliga. Det måste ju för f*n finnas nån påsats så att de passa på en "vanlig" s60 standardarm? Testade med lite olika varianter som de hade men ingen satt på ordentligt. Hur gör man?? :)
av Pam
De passade utan problem på min S60 -03 med standardarm. Fick ta i lite när bladen skulle på plats bara... Har du tittat på instruktionen på förpackningen?
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:De passade utan problem på min S60 -03 med standardarm. Fick ta i lite när bladen skulle på plats bara... Har du tittat på instruktionen på förpackningen?
hmm var ju inte mkt till instruktion :)
Den satt helt löst för att fästet som satt på var för litet. Men testade med ett större de hade men det fungerade inte heller Använde du det som satt på från början? man ska väl bara haka i det precis som med volvo original??

antar -03 har samma std arm som -04??
av Pam
Jag använde det fäste som satt på från början. Vinklade fästet 90 grader och tryckte till. Click sade det.

Vet inte om armarna är samma på -03 och -04. Kanske kan någon som har bättre koll svara på det.
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Jag använde det fäste som satt på från början. Vinklade fästet 90 grader och tryckte till. Click sade det.

Vet inte om armarna är samma på -03 och -04. Kanske kan någon som har bättre koll svara på det.
ok tack för svaret.
jag lixom hakade på dem i haken bara men då satt de väldigt löst. vände du på fästet först? det var ju mkt mundre än det std fäste som finns på original.
av Pam
Jag satte på det enligt beskrivningen. Jag fick ta i lite innan de åkte på plats.
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Jag satte på det enligt beskrivningen. Jag fick ta i lite innan de åkte på plats.
ok ska testa igen då, tyckte jag gjorde som beskrivningen :)
tack för hjälpen
utbytesintervaller

Mejlade modell och regnr till volvo-support-se@vo[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]