- ons 04 sep 2013, 21:17
Nu är det väldigt nära att den bogseras till skroten, vilket vore synd då den har varit entusiastägd sedan -88 med en ägare och i typ nyskick.. så alla tips uppskattas!
För några månader sedan började bilen hosta för att sen tillslut få motorstopp, men gick efter några minuter att starta igen. Bilen gick bra någon vecka men sedan hände samma sak igen med tätare intervaller. Efter sista stoppet kördes den hem igen och sedan dess har den inte gått att starta, inte ens med startgas. Helt död, kan dra startmotorn i evigheter, hostar inte ens till, ingen tändning över huvud taget.
Det jag har kollat är följande:
* Tändning från spole
* Tändning i stift (bara kollat två iof)
* Tog bort returslangen och det sprutar soppa när man kör startmotorn
* Bränslerelät ser ok ut, inga oxidationer, inga lösa lödningar och brytarna fjädrar ok
* Samtliga säkringar kollade
* Tändstiften ser torra ut (men då den inte ens startar med startgas så borde det inte vara bränslefel, eller?)
Några felkoder finns ju inte att hämta heller så jag har verkligen ingen aning om hur jag ska gå vidare.
Som sagt, all hjälp uppskattas!
Tack!
För några månader sedan började bilen hosta för att sen tillslut få motorstopp, men gick efter några minuter att starta igen. Bilen gick bra någon vecka men sedan hände samma sak igen med tätare intervaller. Efter sista stoppet kördes den hem igen och sedan dess har den inte gått att starta, inte ens med startgas. Helt död, kan dra startmotorn i evigheter, hostar inte ens till, ingen tändning över huvud taget.
Det jag har kollat är följande:
* Tändning från spole
* Tändning i stift (bara kollat två iof)
* Tog bort returslangen och det sprutar soppa när man kör startmotorn
* Bränslerelät ser ok ut, inga oxidationer, inga lösa lödningar och brytarna fjädrar ok
* Samtliga säkringar kollade
* Tändstiften ser torra ut (men då den inte ens startar med startgas så borde det inte vara bränslefel, eller?)
Några felkoder finns ju inte att hämta heller så jag har verkligen ingen aning om hur jag ska gå vidare.
Som sagt, all hjälp uppskattas!
Tack!
Senast redigerad av 1 Nemic, redigerad totalt 0 gånger.
- By XC60Recharge