Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KJH
Tjena,

Har nåt knas med stereon på min xc90, så tänkte lämna in den... den e helt död men det lyser lite på nåt ställe.. Hur får jag ur den - klarar obd-tuning att laga den?

Mvh // Kalle
Användarvisningsbild
av mhunter
Det behöver inte vara icmfel. Funkar radion ibland eller aldrig? Kan du se tex bas, balans, etc? Funkar backvarnaren (och navigator om du har den)?
Det kan vara glapp el avbrott i MOST-fiberringen, man kan göra ett ringbreaktest.
Har du först och främt läst ut felkoderna? Om, det skulle vara ICMmodulen, så kan det vara "kallödningar" eller svullna/spruckna kondensatorer i den, och om du är händig går det att åtgärda själv. Kolla annars med: http://www.bildelshuset.com/Reparationer.htm#ICM
av KJH
Den funka perfekt igår hela dagen... Idag, står det bara "performance sound" ett par sekunder innan den slocknar:(
Trycker av på knappen o trycker på igen - samma sak... Men även när den e död så lyser det lite här o där på den...
Backvarnarn funka när stereon funka igår... Felkoder utlästa - flera enheter AUD MP2 ATM döda på nätverk

Ok... Hur gör man ett ringbreaktest?

Kanske ska ta å hälsa på dej mhunter? För ja e inte händig när det gäller sånt här... Svetsa, o polera bilar däremot de kan jag haha!

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]