Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Visste när jag skrev tråden att Porsche skulle ploppa upp rätt fort. Och jag vet att det är potenta bilar, men tyvärr är dom allt annat är snygga i våra (mina och fruns) ögon.
Tycker ni verkligen att tex denna: (de två första bilderna) http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=3

Är så hiskligt ful?

.
Hade letat efter en BMW 135i med den budgeten, det kan väl kallas en 4-sitsig bil med viss komfort och krocksäkerhet för barnen.

Annars kom Ford Fiesta ST riktigt högt upp i TV:s bantest med en massa bilar. Den har turbo och ett riktigt lågt pris.
ThomasT skrev:
Variosboy skrev:Visste när jag skrev tråden att Porsche skulle ploppa upp rätt fort. Och jag vet att det är potenta bilar, men tyvärr är dom allt annat är snygga i våra (mina och fruns) ögon.
Tycker ni verkligen att tex denna: (de två första bilderna) http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=3

Är så hiskligt ful?

.
Ja, faktiskt.
Användarvisningsbild
av Perc
Åtminstone här i Finland är Toyota GT86 så dyr att det är helt löjligt. Okej, alla bilar är dyra i det här landet, men det här tar nog priset. Strax under 50 000 euro för en basutrustad bil. "Basutrustad" är iofs fel ord i det här fallet. Enda man kan välja till är metalliclack, spoilerpaket och automatlåda.

TIttar man in i BMW:s prislista så konstaterar man att man t.ex. får en 320i (184hk) för strax under 40 000. Den har iofs 16hk mindre men pga överladdning lär den ju kännas köttigare än Toyobarus 200-hästars sugmotor. Sen har man ju 10 000 över att spendera på tillval. :) Vill man åka riktigt snålt finns det en 320d med samma effekt också. Den kan man få fyrhjulsdriven om man vill, fortfarande med lägre prislapp än Toyobarun...

Märks det att jag inte är överens med Toyotas pris- och modellpolitik i det här landet?
Har fått pris här på en helt ny gt 86 med alla tillbehör jag vill ha, den landar då på precis 300k, så visst är det en viss skillnad mot Finland. :)
Eftersom det är rätt få tillbehör man kan välja och man idag får en 2012:a för i runda slängar 250 så är en ny ändå inte jätteintressant.

Får se hur det blir framåt senvintern när det är dags för köp om dom sjunkit ytterligare lite, eller om vi nu hittar något annat som är tilltalande!
Användarvisningsbild
av Perc
Variosboy skrev:Har fått pris här på en helt ny gt 86 med alla tillbehör jag vill ha, den landar då på precis 300k, så visst är det en viss skillnad mot Finland. :)
Jovisst, men man måste ju jämföra äpplen mot äpplen. 300kkr verkar räcka till en hyfsad 3-serie också, med svenska priser.

Jag kommer inte in i BMW.se's bilkonfigurator för jag vägrar ha Java på mina datorer, annars skulle jag testa bygga en i detalj och se hur långt 300k räcker. Men jag hittade ett par fabriksnya 320i för ungefär den summan. :)
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?