Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ett tips är ju att begrunda konsekvenserna vid ett ev vattenpumpshaveri kontra billigt inköp av en vattenpump. Eftersom det är känt att just Biltema har krafitgt varierande kvalité på sina produkter så.....Tyvärr vet man ju inte förrräns i efterhand om just deras vattenpumpa tillhör det bättre eller sämre skiktet av produkter.
Det blir så dytr vid ett haveri så lägga nån extra krona på en bättre vattenpump är iaf vad jag hade gjort. Därmed inte sagt att man skall åka att köpa original men klart värt att kolla priset på original iaf.
av *pettson*
Alltid bra att begrunda.
Ta med i beräkningarna att oavsett vart pumpen köps, oavsett till vilket pris. Så får man bara en ny pump på garantin. Ingen betalar skadorna. Varken volvo, meka, mekonomen, autoexperten eller andra tar hand om ev skador.
Biltemas pumpar är varken bättre eller sämre än andra saluställens enligt min uppfattning.
Dom varken läcker mer eller mindre och dom verkar hålla minst 24000 mil som andra förutsatt normal hantering. Dom för oljud som andra långt innan dom havererar.
Det är alltså viktigare att lära sej hur olika oljud låter så man löser problem innan dom blir ett haveri. :idea:
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]