- tis 03 sep 2013, 12:53
#784255
Och du kan inte regga bilen med en T5a.
Jag tror inte ens du kan regga den med T5a om du bygger om den så pass att den går som ombyggt fordon, då volvo aldrig lämnade ut några max-uppgifter vad 850 karossen är godkänd för, så det är bestämda siffror på vikt som gäller. Kommer dock inte ihåg siffrorna nu, men det är för lite för att kunna slänga i en T5a.
Din största chans är att slänga i en 'lätttrycksturbo" (193hk modellen) och använda den. Den bör hamna inom gränsvärdet.
Sen lär du ju bygga om resten av bilen så den kan klassas som ombyggt fordon, vilket bl.a. innefattar ett byte av HELA bromssystemet och ombyggd bak-/framvagn.
Sen tillkommer ungefär 12k i besiktning/reggning.
Kan du bygga själv så kan du nog hamna på runt 100k, kan du inte bygga själv - ja då jäklar lär du nog skita pengar. Räkna på bortåt 300-400k.
Och i slutändan får du en bil som går som vilken jäkla 193hk 85x70 som helst, förutom att din har kostat typ 30ggr så mycket.