NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Definiera inte fungerade? Läst om en del som får igång den efter att ha stängt av och startat bilen ett par gånger igen. Eller är den helt död? Vad säger Volvo?
Displayen lyser som vanligt. Texten "high performance" kommer fram när man trycker på Power sedan blir det tomt.. Har startat om bilen 4-5 gånger utan resultat.. Kollat säkring 16 i motorrummet samt 41 (eller var det 42) i kupén.. Volvo säger att de vill ha in bilen på felsökning... Så bokat in det om 2 veckor.. Får väl åka å lyssna på allt skrammel istället för radio..
Prova att ta bort pluskabeln på batteriet över natten. Eller köp en bimmer och få minst lika mycket problem ja :wink:
Intressant V50 (och andra) läsning http://mb.cision.com/Public/152/9371680 ... 4f3fae.pdf
Att S40/V50 är bland de mest felfria bilarna som finns.
Användarvisningsbild
av Vojje
då är nog detta en bättre sammanfattning av tråden :-)-)
hanss skrev:Guuud vad jag hatar min bil, i morse när jag starta den fungerade inte stereon!?!? Fungerade klockrent igår kväll... 2,5år gammal bil och stereon slutar fungera? herregud
Men inte av Länsförsäkringars skadestatistik som var det som efterfrågades
Användarvisningsbild
av Vojje
nu är ju den undersökningen lite speciell eftersom LF själva plockar ut 10 st. bilmodeller efter eget tycke och smak.
"Prestandamodellerna" som de uttrycker det deltar inte i statistiken.
Volvo har också valt en strategi att vara ganska frikostliga med vad som på forumet kallas "good-will".
Summa summarum är att man få ta denna pamflett med stora nävar salt och helt enkelt acceptera att de flesta ägarna hatar sina små volvobilar.
Med rätta.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]