Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av estufo
Allt är möjligt, men efterinstallera RTI är ohyggligt bökigt, tids/pengakrävande så hade nog rekommenderat att köpa en bra GPS istället..
Användarvisningsbild
av johnnype
o0kungen0o skrev:Är det jobbigt att dra nya sladdar?
det är inte speciellt svårt... kan man skruva någotsånär så kan man eftermontera RTI. Det enda som kan vara "svårt" är att sitta vid datorn och hitta alla delar/kablar man behöver, eller åka ut till självplock och plocka kabelstam själv.

Själv har jag 100% fungerade DVD-RTI i min 01'a. (Ja, min RTI läser av hjulen och kan navigera i tunnlar utan GPS mottagning trots att den kommer från nyare årsmodell) :D
av Larzan
Programvara, skivor.display, dvd spelare.

Har RTI och skulle lätt välja bort den mot en bra gps och livstid uppdatering.
RTI inga egna poi, m.m..
av estufo
o0kungen0o skrev:Ingen som har eller vet nån som ska sälja ett kit?
Finns inget färdigt ''kit'' att köpa. Men sen är RTI fortfarande så efterblivet att du måste köpa 6st cdskivor a'la 3000kr varje år.
Så en schysst GPS för typ 3000kr är bättre på så många olika sätt.
Användarvisningsbild
av johnnype
estufo skrev:
o0kungen0o skrev:Ingen som har eller vet nån som ska sälja ett kit?
Finns inget färdigt ''kit'' att köpa. Men sen är RTI fortfarande så efterblivet att du måste köpa 6st cdskivor a'la 3000kr varje år.
Så en schysst GPS för typ 3000kr är bättre på så många olika sätt.
Fast det är DVD-baserat (3st för vår del av världen).. håller man sig skapligt i närområdet så är 1st allt du behöver.

00-01 hade CD alla andra har DVD
av Larzan
o0kungen0o skrev:Ja det är klart med jag gillar rti. Smidigare.
Smidigare?
Det skulle jag gärna vilja veta vad det är, för det har jag missat helt.
Om man nu tänker på spontantjuven som slår in rutan och snor GPS som man glömt i rutan över natten, ja skulle vara det i så fall.
Ska man åka till Tyskland, ja då får man byta skiva. Finland har jag för mig var med på Skandinavien delen, kan kolla sen. Men vill minnas att det var bara sydvästra delen på skivan.
TMC... fungerar på P3. Trafikrapporter ligger kvar länge, trafikstockningar ligger kvar över natten, vägarbeten-Om de finns med..
Nej, systemet är gammalt och förlegat, ungefär som Windows (oops!) ;)

Men som sagt, det är mina egna erfarenheter.
Jag trivs bättre med Waze-Appen till mobilen där allt är aktuellt, viss skillnad.
Däckdimension Volvo v90 2025

Hårdvaran (annan kamera) är ny på[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåli[…]

Lastat lite ved i den, några dagars fö[…]

Volvo V70 I motorlampa

Har du raderat felkoden? Annars kan det ta evighet[…]