Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
citerar lite från morgonblaskan;

"Det här kan bli Sveriges nya folkbil. Kombiversionen ... är både rymlig och generös jämfört med dagens favorit Volvo V70.
Dessutom är den snyggare, och framför allt billigare"

"... nya Octavia-combin borde ändå den förnuftige bilköparen ta med i beräkningen inför nästa köp"

"Generösa innerutrymmen."
"DSG-växellådan och 2,0-litersdieseln är en utsökt kombination"
"Prisvärda utrustningspaket"

Bara ris m.a.o. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Perc
Vojje skrev:det är inte sakerna (lull-lullet) som gör bilen.
Nä, men visst är det trist med blanka täckpluggar där det borde ha suttit en knapp, eller fönstervevar i bakdörrarna. Inte för jag sitter bak i min egna bil, men man ser ju vevarna varje gång man ställer in en matkasse.
Användarvisningsbild
av Vojje
jag gillar vevar. Då vet jag att jag aldrig behöver budgetera några pengar för reparationer just där.
Användarvisningsbild
av Perc
Tycker det är ganska sällan det blir fel på just elen då nån har problem med fönsterhissarna. Oftast är det mekaniskt och såna problem har man ju även med vevar.

Enda problem jag har haft med fönsterhissarna var iofs elektriskt, knapp-panelen i förardörren på min V70 från 98. Det är vida känt att dom har undermålig kvalité och jag orkade inte byta den innan den la av helt. Givetvis då jag var på andra sidan Finland. Fick slakta skarvsladden till kylboxen och köra 12V från ciggtändaren direkt på hissmotorn. :)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Sommaren har gått och nu har jag även b[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]