Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danne855
Om ECC ögat med diod redan sitter så behöver du inte bry dig om den, då är allt redan draget, det du behöver göra är att trycka dit relät, koppla in glaskorss sensorn i relät samt kabelstammen, skruva dit tutan och plugga in den i den framdragna kontakten samt byta huvlås och plugga in den i den framdragna kontakten.

Så var det på min 96:a allafall.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Om den larmar redan när du sätter i relät så är relät "aktiverat" och går ej att larma av ifall du inte har en fjärr som är inkodad till just det relät. Då blir det till att åka till volvo och hålla tummar för att dom har instrumentet kvar.
av AudiRaacing
Danne855
Skriver som jag har gjort flera gånger nu, hittar ej kontakten nere vid pedalerna. Annars hade jag ju haft den i kopplat.

Hilmer
Får slå en pling dit imorgon :)

Då kommer de en följd fråga, kommer den fortfarande larma ifall jag byter relä?
Användarvisningsbild
av Hilmer
AudiRaacing skrev: Hilmer
Får slå en pling dit imorgon :)

Då kommer de en följd fråga, kommer den fortfarande larma ifall jag byter relä?
Byter du till ett larmrelä som inte är "aktiverat/utlöst" så kommer det inte att larma direkt.
Sen är det bara att koda in fjärren.
Användarvisningsbild
av Danne855
Aha då fattar jag vad du menar, den var lite lurig, jag fick ligga med fötterna på nackstödet och huvudet mosat mot bromspedalen och titta rakt upp med en lite ficklampa samt rota runt lite bland kabelstammarna så hittade jag en lite vit kontakt där uppe.
Användarvisningsbild
av Danne855
Har du kopplat in alla sladdar?
Har för mig att jag läst att den använder nån sladd som antenn på någe sätt.

Annars ett batteribyte fast den borde inte gå så dåligt även med dåligt batteri.
av AudiRaacing
Danne855 skrev:Har du kopplat in alla sladdar?
Har för mig att jag läst att den använder nån sladd som antenn på någe sätt.

Annars ett batteribyte fast den borde inte gå så dåligt även med dåligt batteri.
Ja, allt är inkopplat. Elschema sökes ;) batterierna ör bytt i kontrollen.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]