*pettson* skrev:Jag vet också många som är så illa inom fas 3. Fast å andra sidan vet jag VARFÖR dom är så speciella.
Sätt dej i deras sits. Du VET att praktikplatsen inte är intresserad av dej mer än som gratis arbetskraft. Dina *kollegor* har fullt betalt för det du har 5000kr i månaden för. Dom första 6 månaderna kanske du håller hoppet uppe. Men när du utnyttjats din 8-9 månad så skiter du fullständigt i vilket. Det finns ingen anledning att göra ett bra arbete överhuvudtaget. Var där en gång i tiden. Under *ungdomspraktik* i 34 månader jobbade jag heltid spm vemsomhelst med fullt ansvar. Men jag fick 3200kr/mån. Ingen ville anställa då som nu eftersom man får betalt och får en ny efter 6 månader.
Slopa den arbetskraften så ska du se att det går att anställa istället.
Du har så rätt Pettson.
Har en klass kompis som blivit fas 3 are av olika anledning.
Han säger precis som dig skiter i att göra något eftersom det ändå inte leder till något. Hans senaste satt han och läste tidningen i en soffa på dagarna.
Han sa ni får gärna skicka tillbaka mig så jag kanske hamnar på något meningsfullt. Men det gjorde dom inte dom fick ju 5000kr för att han satt och läste tidningen.
Han har varit på flera ställen där det inte lett till något utan bara så länge tiden räcker så nu säger han nu skiter han i allt och gör minimalaste.
Tror precis som dig Pettson att så blir det när det känns meningslöst. Är väll lika motiverande som att gå och jobba gratis på ett jobb man inte har lust med efter sitt ordinarie jobb.